عضو کمیسیون عمران مجلس:

۳۵ درصد از قیمت فعلی سیمان کاذب است/ خطر حیات تالاب انزلی را تهدید می‌کند

دنیامالی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های نظارتی بر بازار سیمان، گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از قیمت سیمان کاذب است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت ساخت یک میلیون مسکن در کشور، اظهار کرد: ادغام وزارت راه و مسکن به ضرر حوزه مسکن بود و مجلس به دنبال آن است که از طریق کار کارشناسی، وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن را به صورت مستقل ایجاد کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در خصوص تولید سیمان نداریم، ادامه داد: مشکل بزرگ بازار مسکن مربوط به سفته بازی و دلالی است و مسیر رسیدن سیمان به دست مصرف کننده دچار مشکل است.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های نظارتی بر بازار سیمان، اضافه کرد: ۳۵ درصد از قیمت سیمان کاذب است و مربوط به دلالی و هزینه‌های حمل و نقل می‌شود.

دنیامالی با اشاره به خشک شدن بخش عظیمی از تالاب انزلی، عنوان کرد: در بالاترین سطح عقب نشینی خزر هستیم و رسوبات موجود در تالاب نیز دیگر خطری است که حیات تالاب انزلی را تهدید می‌کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس افزود: وزارت نیرو حد تالاب انزلی را به ۲۵ هزار هکتار افزایش داده بود که این کار غیرعلمی است لذا توافق شد در گام نخست حدود ۲ هزار هکتار شامل طرح‌های هادی روستایی و طرح جامع شهری از حد بستر تالاب خارج شود.

دنیامالی اقدامات اداره کل محیط زیست گیلان در خصوص جمع آوری سنبل آبی را ناکافی خواند و بیان کرد: صاحبنظران معتقدند مبارزه مکانیکی با سنبل آبی راهکار مناسبی نبوده و باید به مبارزه بیولوژیک روی آورد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
شاهرخ
۱۷:۴۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
همه چی کاذب هست فقط ماها واقعی هستیم