مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: شرکت پتروشیمی خراسان درسال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته، رشد فزاینده‌ای در تولید و سود خالص داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا بابازاده مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: میزان تولید پتروشیمی خراسان از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته و به میزان ۲۵۷ هزار تن رسیده است.

او افزود: همچنین این رشد در شاخص فروش ۱۴۰ درصد و در سود خالص ۱۲۵ درصد از ابتدای سال تا پایان خرداد رقم خورده است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان ادامه داد: در پایان سه ماهه اول سال با ۱۶۰ هزارتن تولید محصول اوره حدود ۳۲ درصد از برنامه تولید را نسبت به ظرفیت اسمی کارخانه پوشش دادیم، که از این حیث پتروشیمی خراسان به عنوان تنها تولیدکننده اوره آمونیاک از هولدینگ سرمایه گذاری شستا در مقایسه با سایر رقبا پیشتاز و در کشور رتبه اول را دارا می‌باشد.

بابازاده بیان کرد: همچنین این شرکت از لحاظ حاشیه سود عملیاتی با ثبت عدد ۶۶ درصد و بالاترین نرخ فروش صادراتی اوره نیز از سایر رقبای خود در کشور پیش است به نحوی که درآمد‌های ارزی این شرکت از ابتدای سال تا پایان خرداد ۱۴۰۰ رشد ۱۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

او تصریح کرد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ رقمی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار از محصولات پتروشیمی خراسان در بازار‌های بین المللی به فروش رسیده است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان با اشاره به نقش این شرکت در عرصه اقتصاد کشور، تاکید کرد: اکنون ما نسبت به برنامه پیش بینی شده امسال، در درآمد و سود حدود ۳۵ درصد پیشتاز هستیم. 

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.