رحمانیان از جان باختن ۲۱۵ نفر بر اثر بیماری کرونا در شهرستان جهرم و خفر خبر داد گفت: بی‌ توجهی‌ها به چرخش بیشتر ویروس کرونا و شروع موج پنجم دامن زده است.

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه کار از هشدار گذشته است و برای شهرستان‌های جهرم و خفر به شدت احساس خطر میکنم، تاکید کرد: اگر وضع به همین صورت ادامه پیدا کند، قطعا تعداد مرگ و میر ها هر روز بیشتر خواهد شد و متاسفانه هرچه هشدار می دهیم کسی توجه نمی کند و عادی انگاری ها همچنان ادامه دارد.

او افزود: شمار بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه از ۱۰۰ نفر هم گذشته و روزانه هم این تعداد در حال افزایش است.

رحمانیان بیان کرد: دیشب ۳ بیمار در پیمانیه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که یکی از آنها یک جوان ۲۹ ساله است که دو روز پیش با تنگی نفس مراجعه می کند، در حالی که صد در صد ریه این بیمار درگیر کرونا بوده است. دو بیمار دیگری نیز ۶۲ ساله و ۶۴ ساله هستند که متاسفانه برای دریافت واکسن اقدام نکرده بودند.

این مقام مسئول یادآور شد: هر سه بیمار از شهرستان‌های اطراف هستند که به همین دلیل در آمار فوتی های جهرم قرار نمی گیرند.

او تصریح کرد: این شرایط در حالی است که موج کرونای دلتا تمام کشور را فرا گرفته و ظرفیت تخت های بستری در بیشتر شهرها به‌خصوص مراکز استان‌ها تکمیل شده است.

رحمانیان بیان کرد: این ویروس با تاثیر عجیب خود، به سرعت ریه بیمار را درگیر می کند و اگر بیمار به موقع مراجعه نکند، کار را به آی سی یو می کشاند. درحالی که در مرحله اولیه درگیری با این ویروس، بیمار فقط علائمی ساده از بیماری گوارشی و سرماخوردگی را دارد.

او با ابراز نگرانی از اینکه موضوعی که بسیار نگران کننده است و باعث شده شرایط سخت تر شود، تعلل افراد فراخوان شده برای دریافت واکسن استف گفت: با توجه به شرایط، تعلل در دریافت واکسن، خطر ابتلا و درگیری را برای این افراد بالا می برد. ضمن اینکه این افراد همچنان جزئی از زنجیره انتقال کرونا باقی می مانند.

رحمانیان اظهار کرد: دریافت واکسن به‌خصوص در سالمندان تا ۹۰ درصد از مرگ و میر جلوگیری می کند. هر چند درصد بالایی از گروه‌های سنی فراخوان شده تاکنون واکسن خود را دریافت کرده اند، اما هر نفری که واکسینه نشود، خطر انتقال ویروس را بالا می برد.

رئیس دانشگاه علم پزشکی جهرم از مردم حواست در هیچ دورهمی و تجمع دوری کنند و تمامی هشدارها را جدی بگیرند و به‌خصوص ماسک زدن را به هیچ عنوان فراموش نکنند.

او در ادامه از شناسایی ۷۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در شهرستان‌های جهرم و خفر خبر داد و گفت: تعداد کل موارد مثبت تا به امروز را ۱۸ هزار و۸۷۰ نفر اعلام کرد.

او، تعداد کل بیماران در قرنطینه خانگی را ۶۶۸ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد کل بیماران بهبود یافته را ۱۷ هزار و ۹۲۷ نفر و تعداد نمونه‌های ارسالی  ۶۰ هزار و ۷۰۱ بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: ۷۹ بیمار در بخش‌های کرونای بیمارستان پیمانیه بستری هستند و از این تعداد، ۷۵ بیمار در بخش عمومی و ۴ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

رحمانیان از جان باختن ۲۱۵ نفر بر اثر بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد بیماران با شیب نسبتا بالایی در حال افزایش است و ادامه این روند شرایط را در هفته های پیش رو بسیار سخت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار