مرد شماره یک تنیس جهان در آستانه آغاز بازی‌های المپیک از آمادگی کامل خود برای حضور در این مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نوواک جوکوویچ صربستانی، مرد شماره یک جهان عصر امروز (پنجشنبه) به عنوان یکی از اعضای سرشناس تیم المپیک صربستان در کنفرانس مطبوعاتی در توکیو شرکت کرد و از آمادگی کامل خود برای حضور در مسابقات تنیس المپیک ۲۰۲۰ توکیو خبر داد.

جوکوویچ گفت: "من از نظر جسمی و روحی احساس خوبی دارم. احساس می‌کنم برای انجام بهترین عملکرد خود آماده هستم. مسلماً تاکنون بهترین فصل گرند اسلم خود را داشته ام، در سه گرند اسلم شرکت کرده و در هر سه به پیروزی دست یافته ام. بهت از این نمی‌توانستم برای بازی‌های المپیک آماده شوم. "

جوکوویچ اوایل این ماه موفق به کسب بیستمین گرند اسلم خود در ویمبلدون شد، و با رکورد ۲۰ قهرمانی راجر فدرر و رافائل نادال برابری کرد.

 فدرر و  نادال به دلیل مصدومیت از المپیک توکیو کناره گیری کردند.

جوکوویچ که اوایل سال ۲۰۲۱ در مسابقات آزاد استرالیا و فرانسه (رولان گاروس) نیز به قهرمانی رسیده بود، در مسیر کسب عنوان "اسلم طلایی یا گلدن اسلم (Golden Slam)، یعنی قهرمانی در ۴ گرند اسلم  و کسب طلای المپیک در یک سال، قرار دارد.

در تاریخ تنیس مردان هنوز هیچ کس نتوانسته به این عنوان دست پیدا کند و فقط اشتفی گرف تنیسور زن آلمانی یک بار در سال ۱۹۸۸ موفق شد به این مهم دست پیدا کند.

مرد شماره یک تنیس جهان در این باره به خبرنگاران گفت: "من با اشتفی در ارتباط نیستم، اما برای او نهایت احترام و تحسین را قائلم. مایلم از او بپرسم که چگونه این کار را انجام داده است."

"البته برای من این یک هدف و رویا است. ذهنیت قهرمانی که او دارد قطعاً چیزی است که برای من الهام بخش است. امیدوارم بتوانم از آن مسابقات آینده ام استفاده کنم. "

جوکوویچ که در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن به مدال برنز دست یافت در اولین بازی خود در المپیک توکیو به مصاف هوگو دیین از بولیوی خواهد رفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار