هرگونه قطع درخت بدون اخذ مجوز از شهرداری طبق قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهر‌ها، پیگرد قانونی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، هرگونه قطع درخت بدون اخذ مجوز از شهرداری طبق قانون «اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهر‌ها مصوب ۱۳۵۹ شورای انقلاب» و ۱۳ / ۵ / ۱۳۸۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

در شرایط ذیل شهرداری‌ها می‌توانند با تقاضای قطع درخت موافقت کنند:

درخت غیرمثمری که به سن بهره برداری رسیده و به قصد انتفـاع آن، درخواسـت قطـع داده شـده باشد که در این صورت باید به جای آن مجدداً درخت غرس شود. چنانچه شهرداری مایل بـه حفـظ درخـت باشد و بهای چوب آن را به مالک بپردازد، در آن صورت نباید قطع شود.

درخت به علت آفت زدگی، بیماری، انگل و یا علل غیر عمد دیگر خشک شده و یا احتمال سـرایت آفـت و بیماری از آن درخت به درختان و گیاهان دیگر وجود داشته باشد و یا احتمال سقوط آن برود.

درخت در محل احداث ساختمان و یا مسیر راه، کانال، خطوط برق و... قرار گرفته باشد و یا هر نـوع مـانع از اجرای طرح‌های عمرانی و عمومی باشد و انتقال آن میسر نباشد.

درخت واقع در معابر و یا میادین مانع عبور و مرور طبیعی باشد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسدی-یک بازنشسته
۱۶:۱۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
چرا در آموزش شهروندی نمیگویید که شهروندی که ملکش سند دارد وهزینه 500میلیونی جهت جواز ساخت پرداخت کرده وهرساله عوارض نوسازی و......شهرداری را پرداخت می کند مستحق دریافت خدمات اولیه شهر نشینی از قبیل آب وبرق وگاز وحمل زباله و......... می باشد ونداشتن امکانات ابتدایی شههروندی مجازات مسولین وپیگرد قانونی مدیران شهری را در پی دارد !!!!وچرا شما سایتهای خبری حتی با درخواست شهروندان از اینگونه کوتاهی ها وکارشکنیها و........گزارشی تهیه نمیکنید ؟