سخنگوی وزارت خارجه چین عدم برگزاری ملاقات‌های آتی معاون وزیرخارجه آمریکا در پکن را شیوع ویروس کرونا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چن، در سخنرانی خود به عدم برگزاری ملاقات‌های «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا، در شهر پکن، پایتخت چین واکنش نشان داد.

بنابراعلام گلوبال تایمز، لیجیان در بخشی از سخنان خود گفت: «اینکه ملاقات شرمن را بجای پکن در تیانجین برگزار می‌کنیم، به دلیل ملاحظات شیوع کرونا است.»

رو گذشته منابع خبری از سفر شرمن به چین خبر دادند و اعلام کردند که شرمن در تاریخ ۲۵ و ۲۶ ژوئیه (۳ و ۴ مرداد) در چین خواهد بود و با «وانگ یی» وزیرخارجه چین، و دیگر مقام‌های ارشد چین دیدار و رایزنی خواهد کرد.

ایران، کره‌شمالی، و مسائل آب‌وهوایی از جمله مسائل مورد بحث میان شرمن و مقام‌های چین اعلام شده است. وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره این سفر، آن را اقدامی در راستای تلاش برای «برقراری مذاکرات صریح برای تقویت منافع آمریکا و مدیریت روابط میان دو کشور» دانست.

البته دولت چین اعلام کرد مانع دیدار «لو یوچنگ» معاون وزیر خارجه این کشور، با وندی شرمن خواهد شد. به گفته برخی منابع آگاه، دولت چین در مقابل، پیشنهاد ملاقات با «زی فنگ»، مسئول برنامه ریزی در امور سیاست‌های آمریکای شمالی را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار