رئیس مرکز توسعه حل اختلاف آذربایجان‌شرقی گفت: با هدف ایجاد صلح بخشش و رضایت ستاد صبر در مجموعه دادگستری آذربایجان‌شرقی ایجاد و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، قربانی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف آذربایجان‌شرقی  در اولین نشست ستاد استانی صبر با بیان اینکه این ستاد در حقیقت اقدام فرهنگی و مردمی است که جزو برنامه‌های قوه قضائیه قرار گرفته است،گفت: به منظور اجرایی کردن و توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان آذربایجان شرقی با همت ریاست کل دادگستری و دیگر مسئولان قضایی اقداماتی شروع شده و در این خصوص ستاد صبر در مرکز توسعه حل اختلاف تشکیل شده است.

او اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد صبر همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید افرادی را به عنوان صلح یار معرفی کنند تا اختلافاتی که مربوط آن بخش است با کمک صلح یاران حل و فصل شود.

قربانی ادامه داد: فارغ از جایگاه دینی و سنتی صلح و سازش و میانجی گری در کشور، یکی از برنامه‌های قوه قضائیه در سند تحول بحث مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای حل و فصل اختلافات است که در این رابطه ستاد صبر می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه‌های قضایی را رفع کند.

او یادآور شد: با راه اندازی ستاد صبر می‌توان با برنامه ریزی دقیق و مناسب با محوریت اختلافات، مراجعات مردمی به دستگاه قضایی را کاهش داد.

قربانی با تاکید بر اینکه با منشور نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در استان می‌توان از ظرفیت ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی برای حل و فصل اختلافات بهره‌مند شد، گفت: در این زمینه دادگستری آذربایجان شرقی به شدت نیازمند همکاری و تعامل با تمامی دستگاه‌های دولتی است.

او وجود صلح یاران در کنار دستگاه قضایی را ظرفیتی مناسب برای خود ادارات و سازمان‌ها در خصوص حل و فصل اختلافات برشمرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم همراهی رسانه‌ها برای توسعه فرهنگ صلح و سازش، افزود: باید با هماهنگی رسانه‌ها و سایر نهادها، مردم با مسائل حقوقی آشنا شوند و آگاهانه بحث سازش و آشتی در جامعه اتفاق بیفتد در غیر این صورت به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: قوه قضائیه ، ستاد صبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.