معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تماس با ۱۱۲ بدون سیم کارت امکان پذیر بوده و همچنین پوشش سراسری حوادث نیازمند ۱۰۰۰ پایگاه امداد جاده‌ای است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در حوادث جاده‌ای و ترافیکی یک وظیفه اصلی دارد و آن رهاسازی مصدومان با انجام عملیات فنی است و در صورت حضور نداشتن در محل حادثه یا درخواست اورژانس، تثبیت وضعیت و انتقال مصدومان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد و شرایطی فراهم می‌شود تا مصدوم در بهترین حالت در اختیار اورژانس قرار گیرد.

محمدی در ادامه بیان کرد: امروز پایگاه‌های جاده‌ای هلال احمر مجهز به خودرو‌های مدرنی شده است که می‌توان با استفاده از این ابزار به سرعت به محل حادثه رسید. در صورتی که محل وقوع حادثه مناطق سخت گذر باشد و امکان حضور اورژانس در آن مناطق نباشد، هلال احمر مستقیم مصدومان را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

محمدی ادامه داد: امروز هلال احمر به این علت که با کمبود امکانات مواجه است نمی‌تواند پوشش سراسری داشته باشد. حداقل نیاز هلال احمر در راستای این که تمامی جاده‌های کشور را پوشش دهد، وجود ۱۰۰۰ پایگاه جاده‌ای است که تاسیس پایگاه‌های باقی مانده ملزم به تجهیز نیز است. وجود آمبولانس، مجموعه نجات و امکانات اولیه درمانی حداقل نیاز‌های هر پایگاه امداد جاده‌ای است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات تصریح کرد: امداد جاده‌ای یک وظیفه حاکمیتی است و انتظار می‌رود دولت با در اختیار گذاشتن اعتبارات مورد نیاز، در راستای ارتقا سطح کیفی هلال احمر کمک رسانی لازم را انجام دهد.

وی درباره سامانه تلفنی ۱۱۲ و قابلیت‌های آن گفت: سامانه تلفنی ۱۱۲ در سراسر کشور قابل دسترسی بوده و به این علت راه اندازی شده است تا غالب حوادثی که در خارج از شهر‌ها به وقوع می‌پیوندد از این طریق اطلاع رسانی شود. بلایای طبیعی نظیر سیل، رانش زمین و زلزله و حوادث کوهستان و جاده‌ای از مواردی است که شهروندان در صورت وقوع می‌توانند از طریق این شماره درخواست کمک کنند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که تلفن همراه فاقد سیم کارت باشد باز هم می‌توان با ۱۱۲ تماس گرفت و از جمله شماره‌های اضطراری مشترک در جهان است. پس از تماس با این سامانه، اطلاعات دریافتی در اختیار نزدیک‌ترین پایگاه امداد قرار می‌گیرد و تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار