رصدخانه مهر بوشهر برای آشنایی دانش آموزان با آسمان طرحی نو درانداخت

رئیس رصدخانه مهر بوشهر گفت: این رصدخانه برای آشنایی دانش آموزان با پدیده‌های نجومی طرحی برخط(آنلاین) تهیه کرده که قرار است در شبکه شاد در دسترس قرار گیرد.

حسن باغبانی رئیس رصدخانه مهر بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با اشاره به فعالیت موثر این رصدخانه در شبکه بین المللی آموزش ستاره‌شناسی مدارس(ناسه)، بیان کرد: ایران یکی از فعال‌ترین کشور‌ها در این شبکه است که زیر مجموعه  اتحادیه بین المللی ستاره‌شناسی به شمار می‌رود.

او افزود: شیوه‌های آموزشی نوین همراه با نوآوری‌های علمی از ویژگی‌های بارز دوره‌های بین‌المللی شبکه ناسه است و در این شیوه‌ها سخنرانی و مسائل نظری به کمترین مقدار رسیده است و بیشتر کارگاه و کارهای عملی صورت می‌گیرد.

رئیس رصدخانه مهر بوشهر ادامه داد: پس از توقف برگزاری این دور‌ه‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا، با پیشنهاد تیم ایران، دوره‌ها به شکل برخط و به صورت نمونه در ایران برگزار شد، پس از برگزاری موفقیت آمیز آن، این الگو مورد تأیید ناسه قرار گرفت و تا کنون ده‌ها دوره  به همین شکل زیر نظر این نهاد آموزشی در جهان برگزار و با استقبال معلمان و دانش آموزان رو به رو شده است.

باغبانی تنها اشکال برگزاری دوره‌ها به شکل برخط را ، نبود بخش بازدید از رصدخانه و شناخت عملی آسمان دانست و گفت: در دوره اخیر ناسه که دو شب پیش به میزبانی بوشهر برگزار شد، این بخش به همت گروه علمی رصدخانه مهر بوشهر به اجرا درآمد تا سنگ بنای جدیدی در آموزش ستاره‌شناسی برخط گذاشته شود.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: کیفیت کار و تایید آن از سوی مدیران ناسه برای بار دوم (اولین برنامه بازدید از رصدخانه را رصدخانه مهر برای کشور اسپانیا برگزار کرده و تایید شده بود)، به ما اطمینان می‌دهد که در صورت همکاری وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، رصدخانه مهر می‌تواند، نقش ارزشمندی در برگزاری چنین دوره‌هایی در شبکه شاد و جذاب کردن این شبکه آموزشی برای دانش آموزان داشته باشد.

رئیس رصدخانه مهر بوشهر گفت: به پیشنهاد مدیرکل آموزش و پروش استان، این رصدخانه که زیر مجموعه آموزش و پرورش است، طرح آموزشی برخطی را برای نمونه طراحی کرده که با استقبال دانش‌آموزان هم رو به رو شده است. در این طرح دانش آموزان می‌توانند با یک کلیک احساس کنند در رصدخانه هستند و به کاوش در آسمان بپردازند.

باغبانی بیان کرد: قرار است طرح نهایی هفته دوم مرداد رونمایی شود.

او معتقداست اجرای چنین برنامه‌هایی می‌تواند انگیزه دانش آموزان را برای حضور در فعالیت‌های جذاب علمی بیشتر کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.