مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان جنوبی همزمان با کل کشور خبر داد.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی کودک ۴ تا ۱۲ سال، نوجوان ۱۳ تا ۱۷ سال و جوان و بزرگسال بالای ۱۸ سال معرفی شده است که این جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی و در بستر الکترونیک برگزار می‌شود.

او افزود: علاقه مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه WWW.SAMAKPI.IR در رده سنی مربوط به خود در هر یک از رشته‌ها شرکت کنند.

حاجی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در مسابقه می‌توانند تا ۱ آبان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و برای دریافت فایل منابع به سایت مراجعه کرده و یا برای دریافت فیزیکی منابع به صورت امانت به کتابخوانه‌های عمومی سطح استان مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: در رده سنی کودک، کتاب‌های زندگی امام رضا(ع) و مجموعه چهارده معصوم دو منبع جشنواره است که کودک می‌تواند در دو رشته نقاشی و پویش کتابخوان به ازای هر دو کتاب شرکت کند.

او در ادامه بیان کرد: در رده سنی نوجوانان کتاب‌های برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان و ده قصه از امام زمان(عج) منابع جشنواره است و نوجوانان می‌توانند در شش رشته‌ی نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای، شعر سرایی، پویش برای امام زمان و قصه گویی به ازای هر دو کتاب شرکت کنند.

حاجی عنوان کرد: جوانان و بزرگسالان با استفاده از دو منبع چشمه‌های بهشت، گزیده عیون اخبار الرضا و پرسش پاسخ‌های دانشجویی و گزیده مهدویت می‌توانند در شش رشته پویش کتابخوان، چهارگزینه ای، شعرسرایی، داستان کوتاه، تولید آثار هنری و قصه گویی برای هر دو منبع شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: کتابداران علاقمند می‌توانند در بخش مروجان فرهنگ رضوی و نیز نویسندگان و ناشران می‌توانند در بخش چاپ و انتشار شرکت کنند.

او گفت: برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح ملی و شهرستانی معرفی و تقدیر می‌شوند و جزئیات مربوط به جوایز در اسرع وقت اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار