مقامات مراکشی خواستار ارائه شواهدی برای اثبات دست داشتن این کشور در جاسوسی‌های انجام شده با یک نرم‌افزار ساخته شده از سوی رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد مقامات دولتی مراکش از کارزار رسانه‌ای که آن‌ها را متهم به دست داشتن در جاسوسی با استفاده از نرم‌افزار «پگاسوس» میکند، خواستند تا شواهدی در این زمینه ارائه کنند.

در بخشی از بیانیه مقامات مراکش آمده است: «دولت مراکش هرگونه اتهام بی‌اساس که بی‌هیچ مبنایی مطرح می‌شود را رد می‌کند و کسانی که چنین کارزاری را هدایت می‌کنند و به طور خاص، عفو بین الملل، را به چالش می‌کشد و از آن‌ها می‌خواهد برای ادعای خود شواهدی ارائه دهند.»

همچنین دولت مراکش این اتهامات را حملات رسانه‌ای و سازمان‌های دولتی علیه خود دانسته است. در بخشی دیگر از این بیانیه اعلام شده است که دولت مراکش از روش‌های قانونی در سطح بین‌المللی برای مقابله با هرگونه ادعای جعلی استفاده خواهد کرد.»

شب گذشته منابع خبری اعلام کردند که سرویس اطلاعاتی مراکش از طریق برنامه «پگاسوس» متعلق به سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از تلفن همراه «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، و برخی دیگر از مقامات این کشور جاسوسی کرده است؛ بنابراین تلفن همراه مکرون و ۱۵ نفر دیگر از مقامات دولت فرانسه در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) مورد جاسوسی از سوی این برنامه متعلق به گروهی صهیونیستی قرار گرفته است.

پس از آنکه تعدادی از رسانه‌های بین المللی در گزارشی افشا کردند که سرویس‌های اطلاعاتی مراکش با استفاده از برنامه پگاسوس از حدود ۳۰ روزنامه نگار و مسئول نهاد‌های رسانه‌ای فرانسه جاسوسی کرده‌اند، دولت فرانسه این اقدام را تکان دهنده دانست و آن را محکوم کرد.

تحقیقات در این باره پس از آن آغاز شد که سایت خبرگزاری «Mediapart» و روزنامه «Le Canard Enchaines» برای جاسوسی از چند روزنامه نگار شکایت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار