عربستان سعودی به دلیل شیوع فزاینده کرونا، سفر شهروندان خود به اندونزی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، دولت عربستان سعودی امروز (چهارشنبه) از سفر مستقیم و غیرمستقیم شهروندان این کشور به اندونزی به دلیل شیوع فزاینده ویروس کرونا ممانعت کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی دولت عربستان در رسانه‌های این کشور منتشر شد، آمده است: «به دلیل نگرانی از سلامت و بهداشت شهروندانمان و همچنین به دلیل گسترش فزاینده نوع جدید ویروس کرونا، وضعیت کنونی در اندونزی تا زمانی که موقعیت بهداشتی این کشور به حالتی پایدار برسد، سفر مستقیم و غیرمستقیم شهروندانمان به اندونزی را ممنوع اعلام می‌کنیم.»

در ادامه نیز آمده است: «وزارت کشور عربستان از شهروندانی که هم‌اکنون در اندونزی به سر می‌برند می‌خواهد تا از مناطقی که شیوع بیماری در آن زیاد است دوری کنند. تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا هرچه زودتر اقدامات لازم برای بازگشت آن‌ها را انجام دهیم.»

هفته جاری اخبار حاکی از آن بود که اندونزی با افزایش تعداد مبتلایان به گونه دلتای ویروس کرونا، در نیمه اول ماه ژوئیه بالاترین تعداد فوتی‌های کرونایی در میان پزشکان خود را ثبت کرده است.

یکی از مقامات ارشد انجمن پزشکان اندونزی نیز در این باره ابراز نگرانی کرد که سیستم پزشکی باتوجه به داده‌های موجود، توانایی مقابله با این بیماری را ندارد. این خبر درحالی منتشر می‌شود که ۹۵ درصد از کادر بهداشت و درمان این کشور درحال حاضر واکسینه شده‌اند. کارشناسان بهداشت نیز اکنون این کشور را مرکز شیوع همه‌گیری جدید ویروس کرونا می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار