وزارت خانه‌های امور خارجه امارات و بحرین هرکدام با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه حمله تروریستی به شهرک صدر در بغداد را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، امارات و بحرین، انفجار تروریستی در شهرک شیعه نشین بغداد در شهر صدر را که یکی از مرگبارترین حمله‌های تروریستی در عراق بود، محکوم کردند.

وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی امارات متحده عربی در بیانیه ای که از سوی خبرگزاری دولتی این کشور  (WAM) منتشر شد، اعلام کرد: ابوظبی  این  اقدام جنایتکارانه را محکوم می‌کند و هرگونه اعمال خشونت و ایجاد ناامنی، با هدف بی‌ثبات کردن امنیت در کشورها را نقض همه اصول و ارزش‌های دینی و انسانی می‌داند.

 وزارت امور خارجه بحرین  نیز در بیانیه ای جداگانه، ضمن ابراز همبستگی خود با دولت عراق، بر موضع قاطعانه خود در مقابله با انواع خشونت‌ها، افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.

پیشتر نیز، بسیاری از کشورها از جمله روسیه این حمله تروریستی را محکوم کردند.

الازهر مصر هم همبستگی کامل خود را با دولت و مردم کشور عراق ابراز داشت و اعلام کرد برای مقابله با این حمله تروریستی وحشیانه که تمام معانی بشریت را از بین برده و باعث ریخته شدن خون تعداد زیادی از افراد بی گناه در این ایام پربرکت شد، آماده است.

روز دوشنبه رسانه‌های امنیتی عراق از وقوع یک حمله تروریستی در بازار الوحیلات در شرق بغداد خبر دادند. ساعاتی بعد از حادثه، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را پذیرفت. بر اساس آخرین آمار، شمار شهدای انفجار شهرک صدر بغداد به ۳۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار