مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سربیشه گفت: عملیات خاکی ۴۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۱۰ روستا را به اتمام رسانده و در صورت تامین قیر و اعتبار لازم آماده انجام عملیات روسازی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،سارانی مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سربیشه گفت: در حال حاضر عملیات ساخت و آسفالت ۱۳ کیلومتر در قالب راه سه روستای شهرستان سربیشه در دست اجراست و عملیات خاکی ۴۰ کیلومتر راه روستایی به اتمام رسیده است.

او افزود: همچنین از ابتدای امسال روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی شهرستان سربیشه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سربیشه گفت: لکه‌گیری هندسی به طول ۱۰ کیلومتر در محور بیرجند - سربیشه، تخصیص ۲۰ تن قیر mc برای تولید آسفالت سرد و لکه‌گیری به صورت امانی، انعقاد سه قرارداد در محور‌های بیرجند - سربیشه، سربیشه - نهبندان و سربیشه - درح از اقدامات این اداره در راستای حفاظت از راه‌های منطقه است.

او افزود: اکنون ۹۵ درصد مردم سربیشه در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت برخوردار هستند که درصد برخورداری روستاییان این شهرستان از راه آسفالت از میانگین کشوری کمتر است و با توجه به پراکندگی جمعیت شهرستان بعد از نهبندان، کمترین برخورداری از راه روستایی را در خراسان جنوبی داریم.

سارانی با اشاره به اینکه ۳۴۳ کیلومتر از راه‌های شهرستان سربیشه به روکش آسفالت نیاز دارد گفت: لازم است اعتبار ویژه‌ای برای جلوگیری از تخریب هرچه بیشتر این راه‌ها اختصاص یابد چرا که تخریب راه نیازمند تامین هزینه‌های کلان برای آسفالت مجدد است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سربیشه گفت: از سال گذشته تا پایان تیر امسال ۴۷۱ تن قیر به شهرستان سربیشه اختصاص یافته که برای روکش راه‌های روستایی و لکه‌گیری دیگر محور‌ها استفاده شده است.

۲ هزار و ۸۴۱ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در شهرستان مرزی سربیشه وجود دارد که از این مقدار هزار و ۴۸۹ کیلومتر راه آسفالت است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.