وزیر داخله پاکستان گفت: تحقیقات این کشور هیچ شواهدی را نیافته است که ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را ثابت کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان اظهار داشت که تحقیقات این کشور هیچ شواهدی را نیافته است که ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را ثابت کند.

وی تاکید کرد که هدف از این حادثه بدنام سازی پاکستان بوده است.

رشید احمد بیان داشت: تحقیق کنندگان ۷۰۰ ساعت ویدئوی کمره‌های امنیتی را تماشا و ۲۰۰ تکسی را جستجو کردند، اما هیچ شواهدی مبنی بر اختطاف را نیافتند.

این مقام پاکستانی ضمن دعوت سلسله علی‌خیل برای کمک به تحقیق کنندگان گفت که کشورش با وجود آنکه اختلاف زیادی میان ادعای خانم علی‌خیل و یافته‌های تحقیق کنندگان وجود دارد، از این واقعه عقب نخواهد رفت.

گفتنی است که وزارت امور خارجه افغانستان اوایل هفته جاری، اعلام کرد که سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد در تاریخ ۲۵ سرطان ربوده و پس از شکنجه شدید رها شده است.

وزارت خارجه افغانستان به‌دنبال این رویداد، سفیر و دیپلومات‌های ارشد خود مقیم اسلام‌آباد را تا رفع کامل تهدیدات امنیتی به‌شمول گرفتاری و محاکمه ربایندگان، به کابل فراخواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.