سفیر روسیه در واشنگتن معتقد است برخی از سیاستمداران آمریکایی می‌خواهند از اوکراین به عنوان ابزاری برای تغییر سیاست‌های مسکو استفاده کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن طی مصاحبه‌ای با شبکه راشا تودی اعلام کرد برخی از سیاستمداران آمریکایی فقط علاقه دارند از اوکراین به عنوان ابزاری برای تغییر سیاست مستقل اقتصادی و خارجی مسکو استفاده کنند.

آنتونوف دیروز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره واکنش آمریکا با پیشبرد پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ گفت: "به نظر من برخی از چهره‌های سیاسی [آمریکا]، یا برخی از سیاستمداران [آمریکایی] فقط می‌خواهند از اوکراین به عنوان ابزاری برای فشار بر روسیه برای تغییر سیاست خارجی مستقل و سیاست اقتصادی آن بهره ببرند. "

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا دلیل عقب نشینی از تحریم خط لوله نورد استریم ۲ را اعلام کرد. پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا خط لوله نورد استریم ۲ که گاز روسیه را به صورت مستقیم به آلمان منتقل می‌کرد تحت تحریم قرار داده بود. با این حال، به دلیل وابستگی شدید آلمان به گاز روسیه، برلین اعلام کرده بود حاضر به پذیرش مواضع ضدروسی آمریکا درباره این خط لوله نیست.

سال گذشته عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به‌دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. اکنون ساخت این پروژه گازی بار دیگر ازسر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
شما غلط کردید با ارباب تون پوتین ، نه شرقی و نه غربی ، فقط ایران
آخرین اخبار