یاسمی از صدور بیش از ۵۵۰۰ کارت شناسایی عشایر در استان ایلام خبر داد و گفت:هرگونه جابجایی دام بدون داشتن کارت تردد ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، فرشاد یاسمی  مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت : با عنایت به سیاست‌های ابلاغی کل کشور در خصوص صدور کارت شناسایی و تردد ویژه‌ی عشایر و نیز هویت گذاری و پلاک کوبی دام‌های عشایر کشور، طرح ثبت نام و صدور کارت شناسایی عشایر همزمان با هویت گذاری دام‌های سبک در حال اجرا می‌باشد.

 یاسمی اظهار کرد : ارائه هرگونه خدمات و تسهیلات بانکی و نهاده‌های دامی فقط با کارت شناسایی دامداری صورت می‌پذیرد و هرگونه جابجایی دام بدون داشتن کارت تردد ممنوع است.

او افزود: شرط صدور کارت ساماندهی عشایر تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که شغل و معیشت شان وابسته به دام و مرتع باشد و حتی اگر افرادی که به عنوان شغل دوم این شغل را انتخاب کرده اند از صدور کارت منع می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر ایلام اضافه کرد : کارت‌های شناسایی دامداری و تردد دام تا پنج سال اعتبار دارد و عشایر برای دریافت این کارت تنها ۴۰ هزار تومان هزینه می‌کنند.

 یاسمی در پایان از کلیه‌ی عشایر عزیز استان درخواست کرد در اسرع زمان ممکن با در دست داشتن مدارک و اسناد هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، دفترچه عشایری و سایر مدارک مربوطه به تشکل‌های تعاونی عشایری یا ادارات امور عشایر شهرستان‌ها که زیرساخت‌های لازم جهت ثبت نام و صدور کارت در آن‌ها مهیا گردیده است مراجعه نمایند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.