قطعی برق موجب تشکیل صف‌های طویل در تنها جایگاه سوخت قصرقند شده است؛ اداره برق می‌گوید: دو دکل اصلی برق در روز‌های گذشته به خاطر طوفان سقوط کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مردم شهرستان قصرقند خواستار پیگیری موضوع اختلال در سوختگیری در تنها جایگاه سوخت این شهرستان به‌خاطر قطعی‌های مکرر برق شدند.

مردم می‌گویند، ساعت‌ها در صف‌های طویل منتظر می‌مانند و هنوز نتوانستند سوختگیری کنند. به گفته مردم شهرستان ۶۱ هزار نفری قصرقند در مرکز منطقه بلوچستان، تنها یک جایگاه سوخت دارد و کل مردم شهرستان مجبورند از همان فقط استفاده کنند.

۲۶ تیرماه وزارت نیرو اعلام کرد، دو دکل شبکه انتقال در ۵۰ کیلومتری شهر چابهار بر اثر طوفان شدید سقوط کرد و موجب قطع برق خارج از برنامه در منطقه نیکشهر و قصرقند شد.

مدیر اداره برق قصرقند می‌گوید: بارندگی‌های اخیر موجب سقوط دو دکل که برق را برای نیکشهر و قصرقند تامین می‌کرد شد و باعث بروز قطعی‌های بدون برنامه در قصرقند شده است.

مهدی غیبی می‌افزاید: با توجه به سقوط دو دکل برق خط دویست و سی کیلوولت چابهار به نیکشهر بر اثر باد و باران، ۲ خط ۶۳ کیلوولت پست جکیگور که تغذیه کننده برق شهرستان قصرقند بود به ناچار مقداری از بار خود را به خط انتقال برق نیکشهر داده است وبا توجه به افزایش مصرف انرژی و بار ایجاد شده بر شبکه، کابل‌های انتقال برق دچار سوختگی و پارگی شدند.

وی تصریح کرد: درحال رفع مشکل با نصب دکل‌های اضطراری و انتقال و توزیع بار هستیم و نیاز است مردم حتما مصرف خود را بهینه کنند تا زمان تکمیل عملیات اختلال در برقرسانی به وجود نیاید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار