مراسم دعای عرفه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

مراسم دعای عرفه در حرم کریمه اهل‌بیت (س) و دیگر اماکن مذهبی قم با معنویتی خاص برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مراسم روح بخش قرائت دعای عرفه هم‌زمان با نهم ذی‌الحجه در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س)، مسجد مقدس جمکران ، بقاع متبرکه امامزادگان و  دیگر اماکن مذهبی با حضور مردم مومن  قم برگزار شد.

در این مراسم  که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ودر صحن‌ها و فضا‌های رو باز حرم مطهر و کبریایی کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران و اماکن مذهبی قم برگزار شد ، مومنان خدا جو با زائران خانه خدا هم‌نوا شدند.

این مراسم معنوی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) بامرثیه خوانی و ذکر مصیبت و قرائت دعای عرفه با نوای سید مهدی میرداماد و سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی از فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

مراسم دعای عرفه به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی افق، نور و شبکه جهانی ولایت، شبکه‌های رادیویی معارف و قم و همچنین از صفحات اختصاصی آستان مقدس در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پخش شد.

دعای عرفه که امام حسین (ع) در روز عرفه (۹ ذی‌الحجه) در صحرای عرفات خوانده اند، در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی ازجمله شناخت خداوند و بیان صفات الهی، یادآوری نعمت‌های بیکران الهی بر انسان و حمد و سپاس خداوند بر آن‌ها، تضرع به درگاه الهی و اقرار به گناهان و توبه، درخواست حوایج، و پاداش اخروی و... اشاره دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار