عکس‌های برتر ادوار گذشته بازی‌های المپیک تابستانی را تماشا کنید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از اول مرداد بازی‌های المپیک توکیو آغاز می‌شود. با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا بازی‌های امسال را دستخوش تغییر کرده است و بار‌ها شاهد لغو و تعویق مسابقات کسب سهمیه بودیم، اما بالاخره کمیته برگزاری بازی‌های توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم به برگزاری این مسابقات گرفتند.

به بهانه سی و دومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی می‌توانید عکس‌های دوره‌های گذشته را مشاهده می‌کنید.

المپیک ۱۹۶۴ توکیو 

المپیک تابستانی ۱۹۶۴ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد هجدهم» شناخته می‌شود، از ۱۰ اکتبر تا ۲۴ اکتبر ۱۹۶۴ میلادی در شهر توکیو در کشور ژاپن و با حضور ۵٬۱۵۱ ورزشکار زن و مرد از ۹۳ کشور و در ۱۹ رشته ورزشی برگزار شد.

مسابقات دو ومیدانی المپیک ۱۹۶۴ توکیو

مسابقات دو چرخه سواری المپیک ۱۹۶۴ توکیو

اهدای جوایز دو ومیدانی المپیک ۱۹۶۴ توکیو

المپیک ۱۹۶۸ مکزیک

ده روز قبل از آغاز رسمی بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۸، نیرو‌های امنیتی مکزیک، صد‌ها و به روایاتی هزاران تن از دانشجویان مخالف رژیم وقت را اعدام کردند که این واقعه به کشتار تلاتلولکو (Tlatelolco massacre) مشهور شد.

بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۸، اولین میزبانی کشوری از آمریکای لاتین در تاریخ مسابقات بازی‌های المپیک بود.

مسابقات پرش در بخش دو و میدانی االمپیک ۱۹۶۸ مکزیک

اهدای مدال المپیک ۱۹۶۸ مکزیک

اهدای مدال المپیک ۱۹۶۸ مکزیک

المپیک ۲۰۰۰ سیدنی

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۰ به طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد بیست و هفتم» و همچنین «بازی‌های هزاره» شناخته می‌شود، از ۱۵ سپتامبر تا یک اکتبر ۲۰۰۰ میلادی در شهر سیدنی در کشور استرالیا و با حضور ۱۰٬۶۵۱ ورزشکار زن و مرد از ۱۹۹ کشور جهان و در ۲۸ رشته ورزشی برگزار شد.

اهدای مدال در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی

کسب مدال طلای کشتی توسط علیرضا دبیردر المپیک ۲۰۰۰ سیدنی

کسب مدال طلای وزنه برداری توسط حسین رضا زاده در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی

المپیک ۲۰۰۴ آتن

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد بیست و هشتم» شناخته می‌شود، از ۱۳ اوت ۲۰۰۴ تا ۲۹ اوت ۲۰۰۴ میلادی در شهر آتن در کشور یونان و با حضور ۱۱٬۰۹۹ ورزشکار زن و مرد از ۲۰۲ کشور جهان و در ۲۸ رشته ورزشی برگزار شد. در پایان مسابقات ۳۰۱ مدال المپیک توزیع شد.

رقبای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴، شهر‌های رم ایتالیا، کیپ‌تاون آفریقای جنوبی، استکهلم سوئد و بوئنوس آیرس آرژانتین بودند که نهایتا شهر آتن برای میزبانی بیست و هشتمین دوره بازی‌های المپیک انتخاب شد؛ بنابراین، بازی‌های مدرن المپیک، پس از ۱۰۸ سال به زادگاه اصلی خود بازگشت.

کسب مدال طلای تکواندو توسط هادی ساعی در المپیک ۲۰۰۴ آتن

کسب مدال برنز تکواندو توسط یوسف کرمی المپیک ۲۰۰۴ آتن

کسب مدال طلای وزنه برداری توسط حسین رضا زاده المپیک ۲۰۰۴ آتن

المپیک ۲۰۰۸ پکن

المپیک تابستانی ۲۰۰۸ که به‌ طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد بیست و نهم» شناخته می‌شود از ۸ تا ۲۴ اوت ۲۰۰۸ میلادی در شهر پکن در کشور چین برگزار شد. بازی‌ها دقیقا در ساعت ۰۸:۰۸:۰۸ شب به وقت پکن (۱۲:۰۸:۰۸ به وقت گرینویچ) با روشن شدن مشعل المپیک به‌طور رسمی آغاز شد و با حضور تقریبی ۱۰٬۵۰۰ ورزشکار در ۲۸ رشته ورزشی به کار خود ادامه داد.

به جز رقابت‌های سوارکاری که در هنگ کنگ و مسابقات قایقرانی بادبانی که در چینگدائو برگزار شد و همچنین تعدادی از مسابقات فوتبال که در تیانجین، شاندونگ و چین هوانگ دائو انجام شد، بقیه رقابت‌ها در پکن میزبانی شدند.

فروش رسمی بلیت‌های مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن، از روز یکشنبه ۱۵ آوریل ۲۰۰۷ میلادی به‌طور رسمی آغاز شد. نشان رسمی بازی‌ها، پکن رقصان نام دارد. نماد‌های پکن ۲۰۰۸ نیز پنج عروسک فووا هستند که هر کدام نشان‌گر یکی از حلقه‌های المپیک و نمادی از فرهنگ چینی‌اند.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۰۸ پکن

مسابقات قایقرانی بادبانی المپیک ۲۰۰۸ پکن

 المپیک ۲۰۰۸ پکن


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار