مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: همزمان با هفته بهزیستی، شورای کانون قرآن و عترت بهزیستی با حضور مسئولان فرهنگی استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به سیاست‌های سازمان بهزیستی مبنی بر تلاش برای آشناسازی بیشتر جامعه هدف با معارف اسلامی و فرهنگ دینی، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی قرآن و عترت، شورای کانون قران و عترت بهزیستی استان یزد افتتاح شد.

او هدف از راه اندازی این مرکز را توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت در بهزیستی عنوان کرد و افزود:‌ این مرکز با ارائه فعالیت‌های متعدد و متنوع، متناسب با نیاز‌های جامعه‌ هدف و کارکنان سازمان و با مشارکت آنان ضمن ایجاد زمینه‌های رشد اجتماعی و فرهنگی و ارتقای دانش و آگاهی قرآنی و دینی، فرصت‌های خوبی برای رشد همه جانبه افراد را فراهم می‌آورد.

عطا بخش در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش؛ بنیانگذار سازمان بهزیستی، گفت: از زمان تاسیس تاکنون به تدریج به فعالیت‌های بهزیستی اضافه شده و در حال حاضر بیش از ۵۰ فعالیت مصوب دارد و برای این ۵۰ فعالیت بیش از ۱۳۰ فرآیند تعریف شده است.

علی محمد عطابخش در ادامه افزود: بیش از ۱۷ هزار نفر در استان ماهیانه مبلغی را تحت عنوان یارانه دریافت می‌نمایند که این مبلغ چیزی حدود چهار و نیم میلیارد تومان است و بیش از ۱۱ هزار نفر نیز از خدمات مراکز بهزیستی بهره مند می‌شوند و برای این خدمات یارانه‌ای بیش از ۳ و نیم میلیارد تومان در ماه از سوی بهزیستی به مراکز پرداخت می‌شود.

او با اشاره به جمعیت انبوه تحت پوشش سازمان، عنوان کرد: این حجم جمعیت مستلزم این است که کار‌های فرهنگی برای آن‌ها انجام شود و ما وظیفه خود می‌دانیم که هم در استان و هم در کشور اساس و پایه کار‌های فرهنگی خود را بر اساس قرآن بگذاریم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: شورای کانون قرآن و عترت با هدف برنامه ریزی برای مسائل قرآنی و آموزش‌های زندگی اهل بیت به جمعیت هدف راه اندازی شد.

عطابخش با بیان اینکه این کانون زیر مجموعه شورای فرهنگی استان فعالیت می‌کنند، گفت: در هریک از ادارات بهزیستی شهرستان، نماینده کانون قرآن و عترت پس از تایید شورای مرکزی کانون؛ به عنوان مسئول کانون قرآن و عترت شهرستان منصوب می‌شود.

در ادامه اکرم مازار زاده مسئول فرهنگی بهزیستی استان یزد گفت: امور فرهنگی برای توسعه و ترویج فرهنگ و تعالیم الهی و قرانی در سال‌های گذشته برنامه‌های قرآنی خود را با برگزاری جشنواره فرهنگی آموزشی قرآن و عترت و استقبال و حضور پر شور خانواده بزرگ بهزیستی و کسب مقام‌های برتر در مسابقات کشوری دنبال نموده و مفتخریم که قاریان و حافظان کشوری را در جمع خود داریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.