مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از برگزاری ۳۰۹ هزار و ۸۲۹ نفر ساعت دوره آموزشی از سوی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در چهار ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت‌: در چهار ماهه نخست امسال آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد هزار و ۴۴۵ نفر دوره را برای متقاضیان برگزار کرده اند.

او افزود:  ۳۰۹ هزار و ۸۲۹ نفر ساعت دوره آموزشی از سوی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در چهار ماهه نخست امسال در خراسان جنوبی برگزار شد.

او افزود‌: تعداد حرفه های اجرا شده از سوی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در چهار ماهه نخست امسال ۹۸ مورد بوده و تعداد مجوز های صادر شده از سوی بخش خصوصی ۵ مورد بوده است.

عرب با اشاره به برگزاری آزمون هماهنگ و آنلاین در چهار ماهه نخست امسال اظهار کرد: از هزار و ۹۶۹ فرد معرفی شده به آزمون هزار و ۵۶۹ نفر در این آزمون پذیرفته شده اند که ۸۰ درصد قبولی را به همراه داشته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی تصریح کرد: عملکرد این نهاد در چهار ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۲۰۲ نفر دوره بوده است.

عرب با بیان اینکه این اداره کل با هدف تربیت و ارتقا سطح مهارتی نیروی کار، متولی ارائه آموزش های مهارتی غیر رسمی در سطح خراسان جنوبی است گفت‌: در حال حاضر در بخش دولتی ۱۹ مرکز آموزش ثابت و شعب شهری، ۱۰۲ کارگاه ثابت و ۴۹۶ حرفه آموزشی در خوشه‌های خدمات، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی آموزش های خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

او ادامه داد‌: در بخش خصوصی نیز تعداد ۱۸۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و ۲۲۶ حرفه آموزشی شامل ۱۰۹ آموزشگاه ویژه زنان، ۶ آموزشگاه ویژه مردان و ۶۷ آموزشگاه دو منظوره فعال هستند که آموزش های مهارتی را طبق شهریه مصوب هیأت نظارت مرکزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به متقاضیان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام /  ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار