مدير عامل شركت آب منطقه‌اي سمنان گفت : با توجه به بارش‌هاي مناسب امسال، حجم آب پشت تنها سد استان / سد دامغان نسبت به سال گذشته 3 درصد افزايش يافته است.

اتابک جعفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان با اعلام این خبر  گفت: ظرفيت حجم سد دامغان / 17 ميليون مترمكعب بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال‌ قبل/ سال 89 / 3 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

وي تصريح كرد: حجم آب اين سد در ده ماهه نخست امسال / 15.5 ميليون متر مكعب بوده است که اگر بارش های مناسب ادامه داشته باشد / پیش بینی می شود این میزان به 17 میلیون مترمکعب برسد.

یادآور شد: حجم آب این سد در سال گذشته 16.5 میلیون مترمکعب بوده است.

وی از افزایش 70 درصدی میزان بارندگی ها در استان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: میزان بارندگی امسال نسبت به میانگین بلند مدت 5/67 درصد افزایش داشته است.

با اشاره به وضعیت نامناسب آبهای زیرزمینی در استان گفت: پتانسیل آبهای زیرزمینی در استان سالانه 878 میلیون مترمکعب است که بیشتر از این میزان به مقدار کل 1066 میلیون مترمکعب در حال بهره برداری است.

تاکید کرد: همین برداشت بی رویه منجر به کسری مخزن به میزان 188 میلیون مترمکعب و افت سفره آبهای زیرزمینی  به میزان 7/0 متر می شود که در آینده همین امر موجب ضررهای قابل توجهی در حوزه آب می شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.