معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمراستان اصفهان از اعزام کاروان سلامت و معیشت جمعیت هلال احمر این استان به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان، خبر داد.

محمد نوید متقی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه‌خبرنگاران جوان از اصفهان با اشاره به اعزام کاروان سلامت و معیشت جعمیت هلال احمر استان اصفهان به روستا‌های محروم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان، گفت: به مدت پنج سال است که هر ساله در ایام تابستان به علت گرمی هوا، مردم سیستان و بلوچستان با مشکل کم آبی مواجه می‌شوند از همین رو هلال احمر اصفهان به آن مناطق امدادرسانی  و در دو محور و به اندازه بضاعت خود کمک می کند.

او افزود: محور اول بحث دارو و درمان است، نزدیک به ۲۰ نفر  از کادر درمان شامل  پزشک، متخصص و پرستار به سیستان و بلوچستان اعزام خواهند شد که در ایستگاه‌هایی که برای آ نها در نظر گرفته ایم مستقر می‌شوند و بیماران را ویزیت  و سپس دارو‌های مورد نیاز را به صورت رایگان توزیع می‌کنند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان ابراز داشت: محور اول، مبحث مهمی است چرا که ممکن است بیماران نوبت‌های ماهانه داشته باشند و دارو‌های گران قیمت باعث شود افراد از درمان دوری کنند به همین دلیل سعی می کنیم  دارو ها را  رایگان بین مردم سیستان توزیع کنیم، حتی بیمارانی که مشکلات توانبخشی و حرکتی دارند کفش‌های طبی در همان مکان برای آن ها ساخته و تحویل داده می‌شود.

متقی خاطر نشان کرد: محور دوم مباحث اجتماعی است که در مباحث آب و موضوعات معیشتی ورود پیدا می‌کنیم، چند سالی است که بحث آب در این مناطق مطرح شده که  فقط  هماهنگی تامین آب را انجام می‌دهیم،  چراکه هلال احمر متولی تامین آب شرب نیست، تنها پیگیری مشکلات مردم را انجام می‌دهد، لذا چون از مشکلات آن منطقه خبر داریم  با خیرانی که در حوزه تامین آب علاقه‌مند و توانمند هستند هماهنگ می‌کنیم تا مقداری از آب مصرف مردم را در اختیار آن ها قرا دهیم.

او بیان کرد: این خدمات شامل ارائه تانک، لوله کشی‌ها و اتصال یک روستا به شبکه اصلی آب و  توزیع تعدادی بسته‌های معیشتی است که بستگی به خیران دارد که به چه میزان کمک کنند همچنین یک سری از خدمات در رابطه با مباحث فرهنگی و اجتماعی کودکان است  که اجرایی خواهند شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان مطرح کرد: هلال احمر اصفهان اواخر مردادماه اعزام به شهر سیستان و بلوچستان  را در دستور کار دارد  و نیروهای  انسانی که شامل پزشکان و پرستاران هستند برای این اعزام آمده شده اند و اکنون پیگیر موضوعات کمک‌های مردمی هستیم، مردم اصفهان دو تا سه هفته‌ فرصت دارند که اگر داروی قابل مصرفی داشتند ارائه دهند یا حتی اگر قصد اهدای  مخازن آبی، تانک و آبسردکن  داشتند به پایگاه های سراسر استان اهدا کنند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار