رزمایش مدیریت مصرف برق تحت عنوان طرح شهید عباسپور با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان درمیان اجرا شد.

بشیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان درمیان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با تاکید بر ظرفیت بالای بسیج در حل بحران‌ها و رفع کمبود‌ها گفت: در رزمایش مدیریت مصرف برق، ۲۵۰ نفر از بسیجیان این شهرستان حضور دارند.

او افزود: این رزمایش در حوزه‌های گفتمانی، تبلیغی، مدیریتی و کنترلی اجرا می‌شود و اقشار مختلف بسیج و آحاد مردم در اجرای این طرح نقش آفرینی می‌کنند.

بشیری ادامه داد:در آئین افتتاح رزمایش به همراه مدیر توزیع نیروی برق ، نیرو‌های بسیجی و همچنین سایر مسئولان ادارات حاضر در جلسه، به درب منازل مسکونی و مغازه مشترکین مراجعه کردیم و توصیه‌های لازم در خصوص مدیریت مصرف برق به مشترکین داده شد.

همچنین ترابی مدیر توزیع نیروی برق شهرستان درمیان در ادامه افزود: افتتاح رزمایش مدیریت مصرف برق در مسجد محمد رسول الله شهر اسدیه و باحضور جمعی از مسئولان ادارات شهرستان برگزار شد.

او عنوان کرد:استفاده از ظرفیت بسیج در آموزش مباحث مدیریت مصرف، همراهی مردم در سطح شهرستان برای مدیریت مصرف برق و نهادینه سازی مصرف انرژی و آموزش به مشترکین برق برای استفاده به موقع از وسایل برقی در بازه خارج از ساعت پیک از جمله اهداف این رزمایش است.

ترابی با اشاره به اینکه در شهرستان درمیان ۲۳ هزار مشترک وجود دارد و میزان مصرف روزانه برق مشترکین ۱۱.۵ مگاوات است بیان کرد:در صورتی که هر یک از مشترکین تنها یک لامپ اضافه را خاموش کنند، این میزان مصرف به ۹ مگاوات کاهش می‌یابد.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان درمیان اظهار کرد: با آغاز فصل گرما، همکاران مدیریت توزیع برق شهرستان به صورت روزانه به ادارات شهرستان مراجعه و توصیه‌های لازم در خصوص صرفه جویی و مدیریت مصرف را ارائه می‌کنند.

او در پایان با اشاره به افزایش نسبی دما و به تبع آن افزایش مصرف برق در تمامی بخش‌های مصرف و همچنین کاهش نزولات آسمانی و کم شدن میزان تولید نیروگاه‌های برق آبی کشور، خواستار صرفه جویی درمصرف برق شد.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار