مسئول کارگاه گوهر تراشی بافق از راه اندازی کارگاه گوهرتراشی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، معصومه السادات طباطبایی مسئول کارگاه گوهر تراشی بافق گفت:کارگاه گوهرتراشی بافق با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال با هدف ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان بافقی راه اندازی شد.

او افزود: بسیاری از سنگ‌های موجود در کارگاه از اطراف بافق جمع آوری می‌شود و به قطعه‌های گوناگون و مناسب تبدیل شوند.

مسئول کارگاه گوهر تراشی بافق ادامه داد: بعد از تقسیم سنگ‌ها به قطعه‌های گوناگون، اشکال مختلف هندسی بر روی سنگ‌ها طراحی می‌شود و پس از آن تراشکاری بر روی آن‌ها نقش می‌بندد.

طباطبایی با بیان اینکه از سه نوع تراش ساده در این کارگاه انجام می‌شود، تصریح کرد: دستبند، انگشتر، گوشواره و بسیاری دیگر از اشیاء تزئینی و زیورآلات از جمله کاربرد نگین‌های تولید شده در این کارگاه است.

او افزود: با حمایت و ایجاد کارگاه، بانوان می توانند اشتغال زایی و درآمدزایی داشته باشند.

مسئول کارگاه گوهر تراشی بافق گفت: در این کارگاه هشت نفر از بانوان بافقی دو تا سه ساعت در روز فعالیت دارند.

سید یحیی حسینی مسئول فنی و حرفه‌ای بافق هم گفت: به منظور توسعه آموزش ها، با همکاری فرمانداری و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد، کارگاه تراش کاری بافق با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال راه اندازی شد.

او افزود: این کارگاه ظرفیت آموزش سالیانه ۶۰ نفر را دارد که هنرجو‌یان پس از آموزش می‌توانند برای ایجاد اشتغال و مشاغل خانگی اقدام کنند.

حسینی بیان داشت: با توجه به توسعه شبکه اجتماعی و بازار پر رنگ تبلیغات، می‌توان محصولات تولید شده را در معرض دید عموم قرار داد تا از این طریق بازاریابی صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.