عراقی زاده گفت: سیل اخیر در ۱۰ شهرستان حوزه شمال استان کرمان، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احسان عراقی زاده، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به خسارت حدود ۶۰۰ میلیارد ریالی سیل به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی سیل اخیر در ۱۰ شهرستان حوزه شمال استان کرمان، گفت: بیشترین تخریب راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در شهرستان‌های بافت، بردسیر و ارزوئیه اتفاق افتاده که در این خصوص حدود ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به آسفالت، شانه خاکی راه‌ها، زیرسازی و تخریب قنو‌ها و راه‌های فرعی و روستایی خاکی وارد شده است.

او تصریح کرد: سیل اخیر، حدود ۱۰۰ میلیارد ریال نیز به ابنیه فنی راه‌ها، مانند رادیه برید پل ها، دیواره‌های هدایت آب پل‌ها و تخریب آب نما در حوزه راه‌های روستایی خسارت زده است.

عراقی زاده با اشاره به اینکه طی پارسال ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی ۹۰ دستگاه پل هزینه شده بود در این باره  افزود:  طی پارسال با استفاده از توان فنی حوزه راهداری موفق شدیم حدود ۹۰ دستگاه پل را برابر با استاندارد‌های فنی مرمت و بازسازی کنیم و این امر باعث شد سیل روز‌های اخیر نتواند به پل‌های مذکور که در معرض سیل قرار داشتند، صدمه بزند.

او بیان کرد: انجام عملیات پیشگیری در حوزه راهداری همواره در دستور کار قرار دارد و شناسایی نقاط و محور‌های در معرض تخریب ناشی از سیل و انجام فعالیت‌های متعدد، مانند بسترسازی رودخانه ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و غیره  تا حدود بسیار زیادی از تخریب راه‌ها و ابنیه فنی آن جلوگیری می‌کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اعلام شماره ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ به عنوان مرکز اطلاع یابی از آخرین وضعیت جاده‌ها در روز‌هایی که وضعیت جوی نامناسب است، از مردم خواست: برای پیشگیری از هر گونه حادثه در  روزهایی که بارندگی شدید وجود دارد، از انجام سفر‌های غیرضروری جلوگیری کنند و سفر خود را به عقب بیندازند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار