چین اتهام کشور‌های غربی در خصوص حمله سایبری از سوی پکن را بی اساس دانست

دولت چین اتهام زنی کشورهای غربی به انجام حمله سایبری از داخل این کشور را رد و آن را بی اساس و غیر مسئولانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، مقامات چینی اتهام کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به انجام حمله سایبری گسترده از سوی این کشور را رد  و آن را بی‌اساس و غیرمسئولانه توصیف کردند.

دولت چین در اولین واکنش خود به اتهام حمله سایبری از سوی کشورها با انتشار بیانیه‌هایی محکم از سوی سفارتخانه‌های خود در استرالیا و نیوزیلند، این اتهامات را رد کرد.

سفارت چین در ولینگتون، پایتخت نیوزلند،این ادعا‌ها را کاملا بی اساس و غیرمسئولانه و در جهت تخریب دولت چین توصیف کرد.

همچنین سفارت چین در در کانبرای استرالیا نیز با صدور بیانیه ای این اتهامات را لفاظی‌های آمریکا دانست و عنوان کرد: واشنگتن خود  بزرگترین قهرمان جهانی حملات سایبری است. 

علاوه بر آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو، کشور‌های دیگری نیز چین را به حملات سایبری متهم می‌کنند. امروز نیز انگلیس، چین را مسئول حملات سایبری دانست.

روز گذشته شبکه سی ان بی سی در گزارشی مدعی شد: در تلاشی جدید و مشترک، کشور‌های عضو ناتو (که آمریکا نیز جزو آن است)، اتحادیه اروپا، استرالیا، نیوزیلند و ژاپن در حال آمدن در کنار یکدیگر به منظور مقابله با تهدید شکل گرفته به وسیله حملات سایبری اند که از سوی دولت چین حمایت می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: در نخستین اقدام، این کشور‌ها امروز، دوشنبه به شکلی علنی «وزارت امنیت کشور چین» را به حملات سایبری گسترده به سرور‌های ایمیل (Microsoft Exchange) در اوایل سال جاری متهم می‌کنند.

اتهام پراکنی کشور‌های غربی و هم پیمانانشان علیه چین در حالی انجام می‌پذیرد که سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرده است که چین هنوز یکی از آسیب دیدگان اصلی از حملات سایبری است و حملات سایبری به این کشور در دوران شیوع کرونا بیش از پیش افزایش یافته است. چین همواره پیشنهاد کرده است همه کشور‌ها بر اساس احترام متقابل، برابری و سود مشترک، گفتگو و همکاری را تقویت بخشند تا به طور مشترک با این چالش مقابله کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار