مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: سال گذشته روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در استان توزیع شده است که در قیاس با سال ۹۸ حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،عبدالله گیتی منش مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: ۸۲ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۵۲ باب جایگاه سی ان جی،سوخت مورد نیاز شهروندان کردستانی را تأمین و توزیع می‌کنند.

گیتی‌منش افزود: در سال گذشته به صورت میانیگین روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در استان توزیع شده است که در قیاس با سال ۹۸ حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است و دلیل اصلی آن شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده بوده است.

او گفت: در زمینه نفتگار به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۳۰ هزار لیتر نفتگاز در سطح استان توزیع شده که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد رشد داشته است.

 مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به موضوع تعیین سهمیه سوخت بخش کشاورزی استان در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت برای بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۰ اختصاص داده شده است.

گیتی منش بیان کرد: در راستای نظارت و کنترل بر توزیع سوخت در استان، از ابتدای سال‌جاری تا پایان خرداد ماه ۳ هزار و ۹۴۰ مورد بازدید توسط کارشناسان از ۸۲ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان در نواحی ۹ گانه این شرکت صورت گرفته است.

او گفت: مجموع میزان درآمد ایجاد شده در سال ۹۹ از محل فروش و پایش باک کامیون‌ها که به حساب دولت واریز شده در پایانه مرزی باشماق مریوان ۶۵ میلیارد تومان و در بازارچه سیرانبند بانه ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق کشف و به انبار‌های منطقه تحویل شده است که نسبت به سال ۹۸ با افزایش ۵۴ درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.