حجت الاسلام سیلاوی با بیان اینکه بحث آب شرب و کشاورزی یک معضل قدیمی در آبادان است گفت:بسیاری از مسئولان پیگیر این مشکل هستند اما هنوز به نتیجه ای نرسیده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،حجت الاسلام سیلاوی امام جمعه چوئبده در نشست شورای اداری شهرستان آبادان در شهر چوئبده با بیان اینکه بحث آب شرب و کشاورزی یک معضل قدیمی در منطقه است گفت:بسیاری از مسئولان پیگیر این مشکل هستند اما هنوز به نتیجه ای نرسیده اند،ما قدردان این تلاش ها هستیم اما باید زودتر از اینها به فکر چاره می افتادند.

او افزود:از قوه قضائیه خواستار رسیدگی به اختلاس ها و مفسدان اقتصادی هستیم.

مشکلات زیر ساختی در چوئبده

امام جمعه چوئبده با اشاره به اینکه در شهر چوئبده مشکلات زیرساختی زیادی بوجود دارد که بارها توسط پیمانکاران نیمه کاره رها شده اند گفت:خوزستان به عنوان یک استان زر خیز پس بی آبی و کم آبی ها با زمین های لم یزرع مواجه است.

حجت الاسلام سیلاوی تصریح کرد:خوزستان باید مهاجر پذیر باشد اما مهاجر صادر می کند و مشکلات موجب شده تا مردم مرزدار ما به شهرهای دیگر کوچ کنند.

  سایت پرورش میگوی چوئبده

او گفت:بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور به دلیل  مشکلات زیرساختی در چوئبده بدون استفاده مانده است که با رفع مشکلات آن این مجتمع تجاری می تواند سه  هزار نیرو را مشغول به کار کند اما توجهی به این موضوعات نمی شود.

تلاش برای جبران کمبودهای حوزه تحصیلی دانش آموزان

رمضانی مدیرآموزش و پرورش نیز در این نشست گفت:همه تلاش ما برای جبران کمبودهای حوزه تحصیلی دانش آموزان است،جذب معلم و تامین نیرو را برای این شهر در دستور کار داریم.

او افزود: پارسال ۵۴ کلاس درس به چوئبده اضافه شده است و امروز نیز ۶ کلاس دیگر در قالب دبستان با مشارکت خیران ساخته خواهد شد.

لایروبی ۱۵۰ کیلومتر از انهار

دشتی مدیر جهادکشاورزی آبادان نیز گفت:در هفته آینده اقدامات اولیه برای لایروبی ۱۵۰ کیلومتر از انهار چوئبده ، بخش و دهستان های اطراف آن توسط شرکت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آغاز می شود.

او با بیان اینکه در اروند کنار نیز ۱۷۲ کیلومتر از انهار برای اولین بار لایروبی انجام می شود افزود:تلاش داریم تا با کمک جهاد نصر و لوله کشی های گسترده از پمپاژهای آب به زمین های کشاورزی مشکلات آبرسانی به نخیلات را رفع کنیم.

مجوز احداث بیمارستان محلی

سلمان زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان هم در این نشست گفت:کادر فنی درمانگاه چوئبده تکمیل هست و اگر کمبودی باشد پیگیری خواهیم کرد.

او افزود:مجوز احداث بیمارستان محلی اخذ شده است و از نمایندگان می خواهیم پیگیر اعتبارات لازم باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه واکسیناسیون در جنوب غرب خوزستان در حال انجام است تصریح کرد: انتظار داریم شهروندان با ما همکاری کنید و برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.