مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: شهروندان در روز عید سعید قربان از کشتار دام در معابر شهری و سایر اماکن غیرمجاز خودداری کنند.

اصغرزاده مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: شهروندان با توجه به شرایط کرونایی و برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در روز عید سعید قربان از کشتار خانگی خودداری کنند.

او افزود: در روستا‌ها که کشتارگاهی وجود ندارد رعایت نکاتی مانند داشتن دستکش، عینک و ماسک هنگام ذبح دام ضروری است.

اصغرزاده با اشاره به اقدامات دامپزشکی در روز عید سعید قربان بیان کرد: ۸۴ واحد سیار و ثابت برای نظارت بر کشتار دام و ۹۹ دامپزشک در استان آماده ارائه خدمات خواهند بود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: در روز سعید عید قربان ۱۱ کشتارگاه در سطح استان با حضور ناظرین بهداشتی از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ به صورت رایگان فعال هستند.

اصغر زاده با اشاره به اینکه استفاده از وایتکس برای ضدعفونی کردن مکان کشتار دام مناسب است تصریح کرد: بهتر است برای کشتار دام مکانی انتخاب شود که قابل شستشو و ضدعفونی کردن باشد.

او با اشاره بر اینکه کشتارگاه‌های دام در سطح استان باز هستند ادامه داد: شهروندان از هرگونه کشتار دام در معابر شهری و سایر اماکن غیرمجاز خودداری کنند. َ

انتهای پیام / ط آ

برچسب ها: کشتار دام ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار