مدیر جهاد کشاورزی مراغه از برگزاری ٨١ کلاس آموزشی طرح جهش تولید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: ٨١ کلاس آموزشی طرح جهش تولید با هدف آموزش کشاورزی و ارتقای دانش بهره برداران در راستای عملیاتی کردن طرح جهش تولید در دیمزار‌ها برگزار شد.

کریمی اصل افزود: دوره‌های آموزشی جهش تولید از ابتدای امسال تاکنون برای یک هزار و ۲۲۲ تحت پوشش این طرح در روستا‌ها برگزار شده است.

او اضافه کرد: بهره برداران بخش کشاورزی در این کلاس‌ها با تقویم زمانی کشت، تغذیه، اهمیت محلول پاشی، کنترل و مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها آشنا شدند.

 مدیر جهاد کشاورزی گفت: آشنایی با ارقام اصلاح شده محصولات طرح جهش، آشنایی با کاشت ، داشت و برداشت محصولات روغنی و گیاهان علوفه‌ای ، اصول برداشت مزارع، برداشت مکانیزه و کنترل ریزش کمباین از دیگر مباحث آموزشی این دوره‌ها بود.

کریمی اصل گفت: آموزش به کشاورزان کمک می‌کند تا روش‌ها و فنون کشاورزی خود را اصلاح، بهره‌وری و درآمد و همین‌طور سطح زندگی خود را بهبود بخشند.

او اضافه کرد: آموزش‌های طرح جهش تولید با همکاری موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در راستای ارائه آخرین دستاورد‌ها تحقیقاتی برگزار شد.

او گفت: طرح جهش تولید در دیمزار‌ها امسال در سطح ۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع مراغه اجرا شد.

افزایش بهره وری محصولات زراعی در دیم، رعایت تناوب، افزایش درآمد کشاورزان و انتقال یافته‌های تحقیقاتی از اهداف طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.