عفتی گفت:شهرستان دشتیاری با توجه به جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفری و ترددهای مرزی و محرومیت‌ها و همچنین رسیدن به سرانه استاندارد هر هزار نفر ۱.۸ دهم تخت، نیازمند ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی است تا خدمات حوزه سلامت به نحو مطلوبی انجام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عادل عفتی فرماندار دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دشتیاری محرومیت‌های زیادی در حوزه بهداشت و درمان دارد بطوری‌که حتی یک مرکز درمانی کوچک در این شهرستان وجود ندارد لذا تسریع در ساخت بیمارستان از ضرورت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف از طریق مسوولان مختلف استانی و کشور پیگیری شده است گفت: طی چند روز اخیر نیز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های چابهار،کنارک ،دشتیاری ،نیکشهر و قصرقند با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مجددا مشکلات و درخواست ها برای پیگیری بهتر مطرح شده است.

وی افزود: حل مشکلات بهداشت و درمان و ساخت بیمارستان تخصصی با اختصاص پزشک و تجهیزات به‌روز در دشتیاری موجب کاهش هزینه تردد بیماران به شهرها و استانهای همجوار و از همه مهمتر رضایتمندی مردم خواهد شد.

عفتی گفت: راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی در سواحل مکُران به مرکزیت چابهار (کانون اصلی توسعه سواحل مکران) تنها راه ارایه خدمات مطلوب به مردم این خطه است چون در برخی از استان‌های کشور حتی فاصله ۲ دانشگاه علوم پزشکی کمتر از ۴۰ کیلومتر بوده و در این فاصله بیش از ۱۰ بیمارستان و مرکز مجهز بهداشتی و درمانی مستقر است و این نشان توزیع ناعادلانه خدمات بهداشتی و درمانی است.

فرماندار دشتیاری تصریح کرد: راه‌اندازی سریع درمانگاه شبانه‌روزی در شهر نِگور مرکز شهرستان دشتیاری و بخش باهوکلات پرجمعیت‌ترین بخش استان سیستان و بلوچستان، احداث ساختمان تسهیلات زایمانی شهر نگور، ارتقای سطح سازمانی حوزه بهداشت و درمان شهرستان دشتیاری از مرکز بهداشت به شبکه بهداشت و درمان، احداث، تکمیل و تجهیز خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاهای سلامت، مرکز آموزش بهورزی، پایگاهای مراقبت مرزی در سطح شهرستان دشتیاری براساس طرح‌های مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دشتیاری است.

وی بر جذب پزشک و سایر منابع انسانی مورد نیاز خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۶ درصد پست‌های سازمانی موجود بدون تصدی هستند.

عفتی احداث و تجهیز پانسیون‌ها و اقامتگاه‌های خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت و سایر مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهرستان دشتیاری به منظور حفظ ماندگاری پزشکان و سایر منابع انسانی کارآمد در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دشتیاری، احداث ساختمان، تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی شهرستان دشتیاری به منظور جلوگیری از مراجعه مردم به شهر چابهار، احداث ساختمان اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتیاری با توجه به بُعد مسافت روستاهای شهرستان دشتیاری با چابهار نیز تاکید کرد.

وی گفت: لزوم‌تجدید نظر اساسی در طرح‌های مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با توجه به شرایط خاص استان سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان مرزی کشور از دیگر درخواست‌ها از مسوولان به ویژه وزارت بهداشت است.

فرماندار دشتیاری ادامه داد: سرانه تخت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای هر یکهزار نفر ۶ دهم تخت است و این آمار در کشور ۱.۸ دهم برای هر هزار نفر است و همین سرانه در استان یزد برای هزار نفر چهار تخت است که این نشان از محرومیت عمیق و عقب ماندگی چند برابری کمبود تخت در منطقه بلوچستان است.

دشتیاری در همجواری آب های بیکران سواحل مکران و در فاصله ۷۰۰ کیلومتری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان واقع شده است.

انتهای پیام./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار