رئیس شورای عالی سیاسی یمن فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک و درباره برخی مسائل یمن سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز رسانه ای انصارالله، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت.

مهدی المشاط در سخنانی گفت: من و همکارانم در شورای عالی سیاسی یمن صمیمانه ترین تبریک های خود را به مناسبت عید قربان به ملت بزرگ مان و رهبر انقلاب یمن و علما و سران احزاب و تمامی نخبگان اعلام می دارم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به ملت یمن در خصوص پیروزی های اخیر خصوصا پیروزی بر القاعده در البیضاء گفت: دشمن بر روی نبرد البیضاء حساب بالایی باز کرده بود و پول، رسانه و پشتیبانی هوایی زیادی را به آن اختصاص داده بود.

او افزود: شکست دشمن در نبرد البیضاء نقاب باقی مانده بر چهره آمریکا و جامعه بین‌المللی را برداشت و ادعای دروغین آنها درباره مبارزه با تروریسم را آشکار کرد.

مهدی المشاط ضمن انتقاد از رویکرد منفعلانه جامعه بین الملل در قبال جنایات علیه مردم یمن گفت:  جامعه بین المللی همچنان اراده و حقوق ملت ما و جرایم جنگی و غیرانسانی علیه آنها و در راس آن تحریم‌های ظالمانه را انکار می‌کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: ما آمادگی خود را برای مذاکرات جدی و صادقانه صلح به محض فراهم شدن شاخص‌های عملی و واقع بینانه آن ابراز می‌کنیم که مهمترین آن رفع حصر مردم مظلوم یمن است.

از سال ۲۰۱۵ عربستان و امارات با حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا و غرب و با هدف حمایت از دولت مستعفی منصور هادی جنگی خونبار را در یمن به راه انداخته‌اند که نتیجه‌ای جز رقم زدن یک فاجعه انسانی بی سابقه در یمن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار