رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تلاشمان این است که بتوانیم در حوزه توانمندسازی خانواده‌های دارای معلولیت، حوزه مسکن و اشتغال کمک‌های لازم را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاح صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت در هفته بهزیستی،اظهار کرد: به یمن اعیاد ذی الحجه امروز شاهد افتتاح صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت هستیم، مطابق ماده ۱۰ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت آرزوی دیرینه که مددجویان ما در سراسر کشور داشتند سازمان بهزیستی و امکانات لازم را جز منابع مقررات در قانون بودجه برای حمایت از فرصت‌های شغلی در دست نداشت، ایجاد صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی این امکان را می‌دهد که در حوزه اشتغال فعالیت‌های سازمان بهزیستی جهش قابل توجهی را داشته باشد.

وی عنوان کرد: این صندوق با منابع اولیه سازمان بهزیستی بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان شروع فعالیت خواهد کرد، هیئت امنای صندوق رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و همچنین رئیس هیئت امنا وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، دبیر هیئت امنا رئیس سازمان بهزیستی و همچنین دونفره از افراد دارای معلولیت که توسط شبکه ملی افراد دارای معلولیت معرفی شده اند مجموعه هیئت امنای صندوق فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت را تشکیل می دهند.

قبادی دانا گفت: هیئت مدیره از فعالان سازمان بهزیستی انتخاب شده‌اند که می‌توانند از منابع موجود همچنین کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم و نیز منابع موجود در سازمان بهزیستی به صورت املاک و مستغلاتی که وجود دارد برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد دارای معلولیت استفاده کنند.
رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: علاوه بر ظرفیت‌های قبلی یک ظرفیت جدید برای ایجاد اشتغال در جهت توانمند سازی معلولین ایجاد شده است، از محل بند به تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال تسهیلاتی در گذشته در اختیار افراد دارای معلولیت قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان جذب شد و برای بیش از ۴۰ هزار نفر تا سقف ۵۰ میلیون تومان این حمایت انجام شد، امسال در بودجه ۱۴۰۰ این مبلغ به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر فرد و هر شغلی این امکان وجود دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: سعی کردیم از ظرفیت‌های دیگر در کشور استفاده کنیم از مجموعه‌هایی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد برکت که در سال ۱۴۰۰ امیدواریم۶ هزار فرصت شغلی برای۶ هزار نفر ایجاد خواهد شد.
قبادی دانا همچنین افزود: تمام تلاشمان این است که بتوانیم در حوزه توانمندسازی خانواده‌های دارای معلولیت و در حوزه مسکن و اشتغال کمک‌های لازم را انجام دهیم. خانواده‌ها باید توانمند شوند تا افراد دارای معلولیت بتوانند یک زندگی مستقل همراه با منزلت اجتماعی در بستر جامعه و در درون خانواده تجربه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۳۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
پول دارشون کنیدفقط همین