فرماندار منوجان با اشاره به بارش باران در شهرستان منوجان گفت: قبل از بارندگی گرد وخاک، دیگر مهمان شهرستان منوجان بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد محمودی، فرماندار شهرستان منوجان گفت: باران مونسون (این پدیده با ویژگی بارز ریزش‌های رگباری و سنگین در مدت زمان کوتاه همراه با تند باد در تابستان رخ می‌دهد) که عصر امروز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ حدود ۳۰ دقیقه با شدت در شهرستان منوجان بارید، سبب جاری شدن سیل و رودخانه‌های فصلی شد و هوای داغ تابستان را چند درجه خنک‌تر کرد.

او با اشاره به سامانه بارشی مونسون که چند روز مهمان جنوب است، افزود: میزان بارش‌ها، طی ۲ روز متوالی در این شهرستان بیش از ۳۰ میلی متر بوده است که به لطف خدا سبب خنک‌تر شدن هوا در این شهرستان شده است.

محمودی بیان کرد: این بارش‌ها دیروز بیشتر در سمت غرب شهرستان منوجان، دهستان نور آباد (چاه شاهی) و امروز در قسمت شرق شهرستان منوجان روستا‌های چغوکی، مهرآباد و  عباس آباد اتفاق افتاد که سبب طغیان رودخانه‌های فصلی در این شهرستان شد.

او ادامه داد: قبل از بارندگی گرد وخاک، دیگر مهمان جنوب بود که سبب ریزش شاخ و برگ و محصولات درختان خرما در این شهرستان شد.

فرماندار منوجان تصریح کرد: بارش باران، سبب خنکی و مطبوع شدن هوای داغ شد و این موضوع کاهش استفاده مردم از برق و وسایل سرمایشی را به دنبال داشت.

علی پیشی یکی از دامداران روستای مهرآباد که بعد از باران گله خود را به چرا آورده بود، گفت: خداروشکر که در این تابستان داغ، این نعمت الهی نصیب مردم شد و با آمدن باران هوا خنک‌تر شد.

او با بیان اینکه چند روز فشار گرما خیلی زیاد بود؛ ولی الان می‌شود راحت در این هوا نفس کشید و لذت برد، تصریح کرد: در روستای ما شدت باران زیاد بود و سبب آبگرفتگی‌ روستا نیز شد.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار