مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: دامپزشکی در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار استان یزد بر ذبح قربانی در عید قربان نظارت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: تمهیدات لازم برای نظارت‌های بهداشتی بر ذبح قربانی در روز عید سعید قربان در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار در استان یزد صورت می‌پذیرد.

فاتحی نیا افزود: ۱۲ اکیپ ثابت، ۱۵ اکیپ سیار شامل ۱۹ دامپزشک و ۲۶ بازرس بهداشتی از ساعت شش صبح لغایت ۱۳ در روز عید قربان در کشتار گاه‌های سنتی و صنعتی حاضر می‌شوند همچنین با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا هیچ قربانگاه در مرکز و شهرستان‌های یزد دایر نمی‌شود.

فاتحی نیا افزود: ۱۵ ناظر شرعی نیز در محل کشتارگاه‌ها حضور دارند و نظارت می‌کنند.

فاتحی نیا با اشاره به کافی بودن دام برای ذبح گفت: در کنار کشتارگاه ها، دام به قیمت مصوب که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است، به مردم عرضه می‌شود و در روز عید قربان دام‌ها به صورت رایگان ذبح می‌شوند.

او گفت: گوشت قربانی قبل از مصرف باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود که انتقال عوامل بیماری زا را به حداقل برساند.

فاتحی نیا عنوان کرد: از مردم درخواست می‌کنم با مراجعه به کشتارگاه‌های دام در روز عید قربان نسبت به نذری خود با نظارت کارشناسان دامپزشکی اقدام کنند.

او تصریح کرد: شهروندان از خرید دام زنده از مراکز غیر مجاز و از ذبح دام در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند و برای کشتار دام با رعایت نکات بهداشتی به کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی استان در خصوص بیماری کرونا مراجعه کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه موارد غیر بهداشتی و تخلف با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند که پیگیری شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.