مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون سرانه فضا‌های ورزشی مدارس کشور ۳۴صدم مترمربع است که باید این سرانه به یک مترمربع افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد جعفری مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در سفر به شهرکرد در آیین افتتاح خوابگاه مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون سرانه فضا‌های ورزشی مدارس کشور ۳۴صدم مترمربع است که باید این سرانه به یک مترمربع افزایش یابد.

او افزود: سرانه فضای ورزشی چهارمحال و بختیاری ۳۶ صدم مترمربع است که این استان رتبه یازدهم در زمینه سرانه فضای ورزشی در سطح کشور را دارد.


بیشتر بخوانید


جعفری با تاکید بر اینکه مدرسه یک مکان برای رشد و تعالی دانش‌آموزان و یک مکان تربیتی و آموزشی است اضافه کرد: مجتمع‌های آموزشی و ورزشی نیز به عنوان یک مکان تربیتی، در کنار مدارس و کیفیت بخشی به درس تربیت‌بدنی تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: هم‌اکنون در کشور چهار هزار و ۴۱۷ مجتمع آمورزشی و ورزشی وجود دارد که از این تعداد ۱۷ مجتمع درجه ۶ و درجه هفت است و تنها مجتمع آموزشی و ورزشی که تمام امکانات و تجهیزات را داشته باشد مجتمع آموزشی و فرهنگی شهدای دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری است که یک ظرفیت خوب برای میزبانی دوره‌های آموزشی مربیگری، داوری و میزبانی تیم‌های ورزشی لیگ برتر و مسابقات ملی است.

جعفری با تاکید بر توسعه فضا‌های ورزشی در مدارس به خصوص مدارس دخترانه براساس زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری سند تحول بنیادین گفت: پنج تیپ سالن ورزشی در مدارس طراحی شده است که تیپ چهارم و پنجم سالن‌های ورزشی کوچک در قالب کلاس درس تربیت‌بدنی است که در مدارس ابتدایی تجهیز می‌شود.

او افزود: برای توسعه این فضا‌ها در مدارسی که فعال هستند یک کلاس درس، انباری و یا زیرزمین که قابلیت استفاده ندارد، با تجهیز کردن به وسایل ورزشی به کلاس درست تربیت‌بدنی تبدیل می‌شود و در مدارس نوساز نیز این کلاس‌های درس پیش‌بینی خواهد شد.

جعفری اضافه کرد: از ۲ سال گذشته با اجرایی شدن این طرح ۵۸۳ کلاس درس تربیت‌بدنی، توسعه و تجهیز مدارس تغییر کاربری داده شده است و به کلاس درس تربیت بدنی تبدیل شدند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار