علوی گفت: دیروز ۱۹ هزار واکسن برکت در خوزستان تزریق شد و در کل روند واکسیناسیون خوب است، اما راضی کننده نیست.

سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: وضعیت واکسیناسیون در خوزستان تا به امروز خوب بوده و دیروز نیز ۱۹ هزار واکسن ایرانی کوو ایران برکت به مردم استان تزریق شد، اما این روند راضی کننده نیست.

او با بیان اینکه مجموع جمعیت خوزستان را ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تشکیل می‌دهند، افزود: جمعیت هدف استان برای واکسیناسیون حدود ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تن است که از این تعداد حدود ۹ درصد واکسینه شدند.

علوی بیان کرد: دستکم باید ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند تا بتوانیم به مرحله کنترل بیماری برسیم، اما واکسیناسیون خوزستان هدفمند است و منظور از این جمله، تزریق واکسن به سالمندان بالای ۶۰ سال است که بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر در این قشر رخ می‌دهد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: بنابراین اگر بتوانیم با واکسن محدودی که در اختیار داریم، این جمعیت را واکسینه نماییم، از ۸۰ درصد مرگ و میر‌های ناشی از بیماری کرونا جلوگیری کرده ایم که تاکنون نیز بیشتر از نصف این جمعیت واکسن دریافت کرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر میزان مرگ و میر‌ها را با موج‌های قبلی کرونا مقایسه کنیم، بسیار پایین آمده، زیرا تا به امروز گروه ۸۰ ساله‌ها ۷۳ درصد، جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال ۸۲ درصد، ۷۰ تا ۷۴ سال ۷۷ درصد و ۶۰ درصد از جمعیت ۶۵ تا ۶۹ ساله‌ها واکسینه شدند.

سید محمد علوی با اشاره به این موضوع که واکسن‌ها باید فاز امسانی خود را طی کنند، ادامه داد: نتایج فاز انسانی واکسن پس از ۴ سال مشخص می‌شود و اکنون همه همه واکسن‌های در حال تزریق به صورت اضطراری مجوز گرفته اند

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.