پادشاه اردن در تماسی تلفنی با سلطان عمان ضمن تبریک فرا رسیدن عید قربان، در خصوص مسائل و تحولات منطقه با او گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن در تماسی تلفنی با «هیثم بن طارق»، سلطان عمان فرا رسیدن عید سعید قربان را به او تبریک گفت.

خبرگزاری رسمی اردن در این خصوص گفت: در تماس تلفنی میان ملک عبدالله دوم و سلطان هیثم بن طارق درباره روابط دو جانبه و راه‌های توسعه همکاری در همه زمینه ها، بحران‌های منطقه خاورمیانه و تلاش برای دستیابی به راه حل‌های سیاسی برای این بحران‌ها صحبت شد.

عبدالله دوم بر محوریت مسئله فلسطین و لزوم تلاش برای دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه بر اساس «راه حل دو دولت» به عنوان تنها راه برقراری امنیت و دستیابی به ثبات پایدار در منطقه تاکید کرد.

در ادامه پادشاه اردن اضافه کرد: برادران فلسطینی باید حقوق قانونی خود را بدست آورند و کشور مستقل آن‌ها که در ۴ ژوئن ۱۹۶۷ اشغال شد، با پایتختی قدس شرقی تأسیس شود.

عبدالله دوم و هیثم بن طارق در این تماس تلفنی بر ادامه هماهنگی و مشاوره درباره موضوعات مختلف مورد توجه مشترک تاکید کردند.

چندی پیش نیز عبدالله دوم به آمریکا سفر کرده با «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد، همچنین منابع آمریکایی اعلام کردند عبدالله دوم از اول ماه ژوئیه در آمریکا بوده است. طبق بیانیه کاخ سلطنتی اردن، او با کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا و ریچارد کلارک، فرمانده ستاد فرماندهی عملیات ویژه دیدار کرده است. عبدالله دوم همچنین در جلسه انجمن اقتصادی «سان ولی» آیداهو نیز شرکت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار