نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس، تلاش برای جبران خسارت مالکان و مستاجران بازارچه سوخته دیلم را اولویت فعالیت‌های خود در این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالین اجتماعی و رسانه‌ای شهرستان دیلم در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درخصوص وضعیت راه‌های شهرستان دیلم با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه بیان کرد: مواردی مانند مسیر دیلم به سمت عامری، مسیر دیلم به سمت هندیجان و خط دوم مسیر گناوه به دیلم بارها پیگیری، و دستورهای لازم درخصوص تکمیل این طرح‌ها صادر شده است، اما به دلیل شرایط اقتصادی موجود و مشکل تأمین اعتبار تاکنون به سرانجام نرسیده‌اند.

او افزود: برای تکمیل جاده‌های شهرستان، تاکنون چندین بار مناقصه برگزار شده، ولی کسی شرکت نکرده است، چون برای پیمانکاران به صرفه نیست در این مناقصه‌ها شرکت کنند.پیشنهاد ما این است که طرح‌های نیمه تمام با ترک تشریفات به پیمانکاران واجد شرایط واگذار شود.

این نماینده مجلس درخصوص پیگیری‌های صورت گرفته برای محرومیت زدایی از روستا‌ها نیز گفت: برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، احداث چمن مصنوعی، طرح‌های هادی روستایی، اختصاص قیر رایگان و تکمیل راه‌های روستایی اعتباراتی از طریق بنیاد مسکن، نفت و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری جذب شده که با تایید موافقت نامه‌های لازم در اختیار دهیاران قرار می‌گیرد.

 مدیران رده بالای شرکت‌های نفتی باید بومی باشند

جمیری در پاسخ به سئوال یکی از فعالین اجتماعی درخصوص حضور نیرو‌های غیر بومی در راس شرکت‌های نفتی دیلم، بیان کرد: تا مدیران رده بالای ما در شرکت‌ها بومی نباشند امکان استفاده از نیرو‌های بومی در سطوح پایین‌تر به راحتی وجود ندارد که هم اکنون به دنبال این موضوع هستیم و امیدواریم که با شکل گیری دولت جدید که دولتی کارآمد، حق جو، عدالت محور، حق طلب و مردم‌دار خواهد بود این امور به نفع مردم پیش برود. 

او در پاسخ به سئوالی درخصوص وضعیت اشتغال نیرو‌های بومی هم عنوان کرد: مدیران شرکت‌ها مدعی هستند که نیروی بومی متخصص و آموزش دیده متناسب با سمت‌ها در منطقه وجود ندارد، برای رفع این نقیصه هم باید در توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز‌ها گام‌های بهتری را برداریم و هم ظرفیت نیرو‌های منطقه دقیق‌تر شناسایی شود.

 نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس یازدهم، درخصوص پیگیری‌های صورت گرفته برای جبران خسارت مالکان و مستاجران بازارچه سوخته دیلم نیز با اشاره به پیگیری‌های خود در این زمینه، اولویت فعالیت‌های خود را در دیلم همین موضوع اعلام کرد و گفت: امیدواریم به زودی مطالبات و درخواست‌های مردم محقق شود.

صدور مجوز شرکت فولاد در گناوه

جمیری همچنین از صدور مجوز کارخانه فولاد در حوزه بندر گناوه خبر داد و افزود: در هر سفری که به حوزه انتخابیه داشته‌ایم برای بازدید از شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی برنامه ریزی کرده‌ایم داشته باشیم تا شرکت‌های فعال تقویت شوند و با برطرف کردن موانع و شناسایی مشکلات به بازگشایی مجدد شرکت‌هایی که تعطیل هستند کمک کنیم. در حوزه پارس جنوبی نشست‌ها و مذاکراتی صورت گرفته و امیدواریم که برای جذب نیرو‌های بومی منطقه توفیقاتی حاصل شده است.

او درخصوص مشکلات موجود در حوزه مسکن بیان کرد: بهترین طرحی که در حوزه مسکن داشته‌ایم مسکن مهر بوده که البته نواقصی داشته و دولت جدید با برطرف کردن نواقص آن به دنبال احیای نهضت ساخت مسکن در کشور است.

تصویب طرح جامع بندرهای دیلم، ریگ و گناوه

 نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه بندری موفق به تصویب سه طرح جامع برای بندرهای دیلم، ریگ و گناوه شدیم و با حضور هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در شمال استان برای ساماندهی فضای بندری دیلم و گناوه و کمک به تجهیزات آن‌ها مصوبات خوبی تصویب شده است.

خطوط آب دیلم فرسوده است

جمیری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان دیلم، در خصوص کم آبی و مشکلات قطعی آب دیلم نیز گفت: خطوط انتقال آب دیلم از خط کوثر فرسوده است و ۸ کیلومتر آن دچار مشکل جدی است که باید تعویض شود، مبلغ مورد نیاز طرح تخصیص داده شده است، ولی باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

او افزود: برای حل شدن مشکل آب در تابستان مطابق سال قبل رایزنی‌هایی با نفت انجام گرفت و براساس توافق حاصل شده تامین آب در حوزه گوره و امام حسن برای مردم در دستور کار قرار گرفته است.

جمیری ادامه داد: طرح‌های آب‌شیرین‌کن‌ استان در حال فعالیت است، اما کار به کندی جلو می‌رود و باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید‌های میدانی که با همراهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از مناطق درگیر با معضل کم آبی صورت گرفت مقرر شد تا در نقاطی که مشکل تامین آب برای دام‌ها وجود دارد مجوز حفر چاه داده شود تا آب آشامیدنی، برای دام‌ها استفاده نشود.

شیوه نامه ته لنجی هنوز تصویب نشده است

جمیری نبود هماهنگی میان مسئولین شهرستان و درنظر نگرفتن نظرات معتمدین و مردم را یکی از مشکلات اصلی شهرستان دیلم خواند و بیان کرد: مسئولینی که از بالا به دیلم نگاه می‌کنند باید هماهنگی و همراهی برای اجرای طرح‌های بزرگ را در این منطقه ببینند و نباید با بی تدبیری حق مردم شریف دارالموٌمنین دیلم را ضایع کرد.

او در پاسخ به سئوالی درباره ته لنجی هم گفت: شیوه نامه‌ای برای ساماندهی ته لنجی تنظیم شده بود که باید به تصویب هیات دولت می‌رسید، اما تا کنون این اتفاق رخ نداده است، مجوز کالا‌های ملوانی یا ته لنجی برای دیلم و گناوه صادر می‌شود، ولی به جای اینکه به رونق بازار گناوه و دیلم منجر شود این سرمایه و کالا به جای دیگر منتقل می‌شود و سود آن به دیگران می‌رسد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای درخصوص مشکلات و کم کاری‌هایی که در حق خانواده‌های شهدا و جانبازان صورت می‌گیرد عنوان کرد: بنیاد شهید نه تنها در شهرستان دیلم بلکه در سرتا سر استان بوشهر بسیار ضعیف است و دنبال آن هستیم که اگر قرار است تغییر و تحولی ایجاد شود فردی توانمند، با برنامه، دلسوز و از همان قشر مسئولیت را در استان برعهده بگیرد تا مشکلات این قشر حل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.