مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: استفاده از ظرفیت مراکز مردم نهاد و ایجاد مراکز جدید نیکوکاری در دستور کار کمیته امداد قراردارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در شورای مدیران این نهاد گفت: در مراکز نیکوکاری کمیته امداد افرادی که عهده دار مسئولیت هستند بدون هیچ چشمداشتی بنابر تکلیف شرعی برای رسیدگی به وضعیت نیازمندان به میدان خدمت آمده و با ایثارگری اجتماعی پیام آور فرهنگ خیر و احسان در جامعه هستند.


او از فعالیت ۱۳۹ مرکز نیکوکاری به صورت کاملاً داوطلبانه و مردمی، بامدیریت مردم و خیرین با محوریت مساجد و با نظارت این نهاد خبر داد  و افزود: این مراکز مروج فرهنگ خیر و احسان در جامعه هستند و هر جامعه‌ای که مسلح به خیر و احسان شود از آسیب‌ها مصون خواهد ماند.


صفری بابیان اینکه ۲۵ مرکز نیکوکاری تخصصی نیز در بخش‌های مسکن، اشتغال، ایتام و محسنین، مددکاری اسلامی، حرفه آموزی، مشاوره و فرهنگی و تحصیلی در استان زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: برون سپاری ۷۰ درصد پرونده‌های سالمندان به مراکز نیکوکاری فعال و تخصصی در دستور کار این نهاد قرار دارد.


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه ارائه خدمات هدفمند به نیازمندان و توسعه خدمات داوطلبانه از اهداف توسعه و ایجاد مراکز نیکوکاری جدید است، گفت: برای  تسریع در رسیدگی به وضعیت نیازمندان، کمی سازی و کیفی سازی فعالیت‌های این نهاد هدفگذاری شده تا پایان امسال تعداد مراکز نیکوکاری استان زنجان به ۱۷۲ مرکز افزایش یابد.


 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.