وزیر خارجه چین در دیدار با همتای مصری خود و دبیر کل اتحادیه عرب بر برقراری صلح عادلانه در فلسطین تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌جی‌تی نیوز، وزیر خارجه چین اعلام کرد ایجاد کشور مستقل فلسطین نباید برای مدت نامعلومی به تعویق بیفتد چرا که این حق قانونی مردم فلسطین است و جایز نیست در دوره‌های طولانی نادیده گرفته شود.

وانگ‌یی، وزیر خارجه چین در دیدار با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر و احمد ابو الغیط، دبیر کل اتحادیه عرب گفت: تنها راه‌حل موجود بین اسرائیل و فلسطین، برقراری صلح و همزیستی مسالمت آمیز است تا شاهد صلح پایدار در خاورمیانه باشیم.

وی افزود: ایجاد کشور مستقل فلسطین نباید به مدت نامعلومی موکول شود چرا که این موضوع حق قانونی مردم فلسطین است. باید به تشکیلات خودگردان ملی فلسطین به عنوان نهاد حاکم در زمینه‌هایی از جمله امنیت ملی و دارایی اختیار داده شود.

این دیپلمات چینی اضافه کرد: باید وحدت میان همه گروه‌ها تقویت شود تا بتوانند درباره چگونگی حل منازعات بین فلسطین و اسرائیل به توافق برسند.

 وانگ‌یی همچنین از حضور مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی برای مذاکره و حل اختلافات در چین استقبال کرد و خواستار راه حل جامع، طولانی مدت و عادلانه برای مناقشه منطقه‌ای شد.

شکری و ابوالغیط ضمن اشاره به نقش چین در حل مسئله فلسطین اظهار داشتند که از پیشنهاد پکن حمایت می‌کنند و حاضر به همکاری در این خصوص هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
درود بر مردان و زنان " آزاده " در عالم بشریت
خدا قوت
آخرین اخبار