معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: عملکرد درآمد‌های مالیاتی استان از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال سه هزار و ۳۴۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال برآورد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا دیانی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با بیان این که مالیات در واقع درآمد کشور برای تامین هزینه‌ها است اظهار داشت: مالیات جزو پاک‌ترین درآمد‌ها به شمار می‌رود و در بسیاری کشور‌ها درآمد‌ها از مالیات تامین می‌شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با اشاره به کاهش پدیده فرار مالیاتی در سال‌های اخیر، بیان کرد: وصول مالیات در استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا سال گذشته سه برابر شد.

او ادامه داد: در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید میزان وصول مالیات در استان سمنان ۲ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال بود.

دیانی اضافه کرد: در زمان حاضر با توجه به هوشمندسازی نظام مالیاتی وصول مالیات بر اساس اسناد و مدارک مثبت و بانک اطلاعاتی موجود در طرح جامع مالیاتی انجام می‌شود و این شفافیت مالیاتی عامل بازدارنده در فرار مالیاتی است.

دیانی اظهار داشت: افرادی که از پرداخت مالیات فرار کنند با توجه به بستر‌های ایجاد شده و بانک اطلاعاتی شناسایی می‌شوند و علاوه بر ممنوع الخروج شدن از کشور از حقوق اجتماعی نیز محروم خواهند شد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد: ایجاد طرح جامع مالیاتی و ایجاد بانک اطلاعاتی هوشمند یکی از دستاورد‌های نظام مالیاتی محسوب می‌شود که با اجرای این طرح و هوشمندکردن نظام مالیاتی با ایجاد سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی، اطلاعات شفاف مالی و درآمدی افراد رصد و منابع مالیاتی جدید شناسایی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.