مهدی مودی گفت : طرح ملی ارزیابی شایستگی‌های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای اولین بار در کشور در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  طرح ملی ارزیابی شایستگی‌های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه نسترن بجنورد با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوئولان استانی آغاز شد و تا پایان مردادماه نیز ادامه دارد.


بیشتر بخوانید 


مهدی مودی مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: امسال این طرح با همکاری معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش استان وآموزش و پرورش استثنایی برای ۵۰۰ نوآموز دختر و پسر بدو ورود به دبستان ھمزمان با طرح سنجش انجام شود.

او افزود: در این طرح، چهار مولفه شامل تعادل ایستا و پویا، هماهنگی بینایی حرکتی، چابکی و استقامت عضلانی ارزیابی می‌شود.

اگر دانش آموزی دچار اختلال حرکتی باشد به پایگاه‌های ذیربط ارجاع و خانواده آن‌ها پیگیر رفع و اصلاح حرکتی دانش آموز خود می‌شود.

مودی گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۲۶۳ نوآموز برای انجام سنجش سلامت ورود به مدرسه نوبت گیری کردند که در مجموع ۶ هزار و ۲۹۴ کودک از ابتدای طرح در پایگاه‌های سنجش آموزش و پرورش این استان ارزیابی شدند.

نوآموزان استان در ۱۵ پایگاه، شامل ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی است که در صورت تشخیص احتمال نارسایی، نوآموزان در سنجش اولیه برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد.

قرار است ۱۹ هزار و ۵۴۶ کلاس اولی در این پایگاه‌ها سنجش شوند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.