حمید رضا حسینی با اشاره به افزایش دمای هوا در تابستان و خطر بیماری تب کریمه کنگو گفت: به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بعد از ذبح دام حتما گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمید رضا حسینی مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و به جهت پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام از عدم عرضه دام زنده در غرفه‌ها و میدان‌های فروش دام و همچنین حاشیه شهر‌ها خبرداد و گفت: اداره کل دامپزشکی استان سمنان به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمهیداتی را برای عرضه و ذبح دام در کشتارگاه‌ها و یا از طریق سفارش تلفنی، اینترنتی و غیرحضوری اندیشیده است.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان به فعالیت ۳۴ اکیپ ثابت و سیار نظارت دامپژشکی متشکل از ۳۶ دامپزشک و تکنسین در سطح استان اشاره و به شهروندان توصیه کرد در صورت امکان برای خرید و ذبح دام به کشتارگاه‌های سطح شهر به دلیل ایجاد امکان نظارت اکیپ‌های بازرسی برروند ذبح وبازرسی گوشت، مراجعه کنند.

حسینی با اشاره به اینکه در روزعید قربان ۶ کشتارگاه دام در سطح استان فعال هستند، به شهروندان تاکید کرد، کسانی که به دلیل بعد مسافت امکان دسترسی به کشتارگاه را ندارند با سامانه ۱۵۱۲ تماس گرفته و در خواست حضور اکیپ‌های نظارتی سیار را در مراحل ذبح کنند تا تیم‌های سیار در محل حضور یافته و برروند ذبح نظارت صحیح اعمال شود.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بعد از ذبح دام بخصوص بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه- کنگو حتما گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار داده و قبل از این مدت از تماس با خونابه و گوشت قربانی اجتناب کرده و پس از طی این مدت با استفاده از دستکش و رعایت اصول ایمنی اقدام به قطعه بندی گوشت ومصرف کنند.

به گفته حسینی ۱۲ ناظر ذبح شرعی نیز اکیپ‌های ثابت و سیار را جهت اجرای صحیح مباحث ذبح شرعی همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/ گ

برچسب ها: دامپزشکی ، ذبح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.