مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: زمین لرزه‌ای که امروز در ۲۱ کیلومتری وحدتیه شهرستان دشتستان رخ داد، به این شهرستان آسیبی نزده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۱۹:۰۴ امروز در مرز استان فارس و بوشهر و در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داد.

کانون وقوع این حادثه حوالی خشت در استان فارس و ۲۱ کیلومتری وحدتیه در شهرستان دشتستان بود.

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این زلزله خسارتی نداشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز در این باره بیان کرد: شدت زلزله به حدی بود که افزون بر وحدتیه در دیگر نقاط شهرستان دشتستان و همچنین شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم نیز احساس شد.

غلامرضا حاحیانی افزود: در اولین لحظات وقوع این زمین لرزه ۴ تیم‌ ارزیاب و اعضای خانه‌های هلال روستا‌ها و شهر‌های نزدیک به منطقه اعزام شدند.

او ادامه داد: گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی و همچنین استعلام از خانه‌های هلال و دهیاران منطقه، حاکی از این است که این زمین لرزه خسارات جانی و مالی به دنبال نداشته است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از آماده باش تیم‌های عملیاتی این جمعیت خبر داد و از هم استانی‌ها خواست آرامش خود را حفظ کنند و از عزیمت به مناطق پرخطر بپرهیزند.

زمین‌لرزه به آثار تاریخی آسیبی نرساند

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر نیز گفت:با بررسی‌های اولیه، گزارشی مبنی بر آسیب زلزله عصر امروز به آثار تاریخی استان گزارش نشده است.

نصرالله ابراهیمی افزود: نزدیک‌ترین شهر استان به کانون این زمین‌لرزه وحدتیه دشتستان با ۲۱ کیلومتر بود و مرکز استان هم تا کانون زلزله ۸۹ کیلومتر فاصله داشت.

او بیان کرد: کارشناسان با بررسی های بعدی، در صورت آسیب دیدگی آثار تاریخی، خسارت را اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.