وزارت خارجه یونان در بیانیه‌ای ترکیه را به مخفی کاری و دخالت در امور کشور‌های دیگر متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «الکساندروس پاپایانو»، سخنگوی وزارت امور خارجه یونان در بیانیه‌ای ترکیه را به بی‌ثبات کردن کشور‌های دیگر با استفاده از نیرو‌ها و مزدوران خود در این کشور‌ها متهم کرد.

او در ادامه گفت: اگر یونان از حقوق مشروع خود استفاده کند، ترکیه سریعاً یونان را به جنگ تهدید می‌کند، اما این کار حاکمیت ملی ما را تضعیف می‌کند.

او در ادامه افزود: ترکیه تلاش می‌کند واقعیت را تحریف کرده و چهره‌ای تار از خود به نمایش بگذارد تا نقض مداوم قوانین بین‌المللی ازسوی خود را پنهان کند.

او اضافه کرد: ترکیه سرزمین‌های کشور‌های دیگر را به‌طور غیرقانونی اشغال می‌کند و با نگه داشتن نیرو‌ها و مزدوران خود در آن‌ها امور داخلی سایر کشور‌ها را بی‌ثبات می‌کند.

پیش‌تر نیز خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه سخنان وزیر دفاع یونان را محکوم کرد و گفت: یونان سیاست فتنه‌انگیز و تهاجمی را در پیش گرفته است. وزیر دفاع یونان علی‌رغم اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و کریاکاس کیچوتاکیس، نخست‌وزیر یونان مذاکره و تلاش کردند که تنش بین دو کشور را کاهش دهند و همکاری سازنده‌ای را گسترش دهند، سخنان تنش‌زا و تهاجمی علیه ترکیه را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۵۹ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
ما از یونان حمایت میکنیم .انتقام جنایت داعشی ها را از ترکیه میگیریم
آخرین اخبار