نجار گفت: با صرف هزینه ها و اقدامات لازم در جهت تاب اور کردن سازه ها شاهد ۴۰ میلیارد دلار کاهش خسارت مستقیم خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم رونمایی و بهره برداری از آخرین دستاورد‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: امسال حدود ۵۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارندگی داشتیم و این از اوایل سال مشهود بود و در پی آن جلساتی برای مدیریت وصع پیش آمده تشکیل شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: ۳ هزار ۳۲۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو برای اجرای روش‌های پر بازده کاهش تنش آب قرار گرفت و ۶۵۰۰ میلیارد تومان هم برای بخش کشاورزی در نطر گرفته شده است مصوبه دولت ابلاغ شد و دستگاههای  مربوطه موظف به انجام وطیفه بودند، اما با توجه به کاهش ۹۶ درصدی نزولات در برخی مناطق مسائلی پیش آمد.

نجار ادامه داد: ما در شهر‌هایی که به لحاظ جمعیت گسترده‌تر هستند شاهد وقوع حوادث و بحران بودیم، اما این تجربه را در کلان شهر تهران نداشتیم و تمام این اطلاعات حاصل مطالعات انجام شده است و هر اندازه بررسی و کار شود کم است.


رییس سازمان مدیریت بحران گفت: متولیان امر در دستگاه‌های نطارتی توجه شایانی ندارند و در سطح کشور حتی مراکز درمان که باید تاب آور ترین مکان باشند تا مصدومان حادثه را مداوا کند جز اولین اماکنی هستند که از بین می‌روند و ما تمام منابع را برای ساخت همین بیمارستان‌ها صرف می‌کنند.

نجار بیان کرد: مردم باید مخاطرات را شناخته و رفتار درست در مواجهه با آن را بدانند.

وی افزود: مردم در زلزله از ساختمان‌های مرتفع به زیر زمین‌ها و از سطح شهر به پمپ بنزین‌ها رفتند و اگر حادثه‌ای رخ می داد در این شرایط امکان امداد رسانی به خصوص در شب مهیا نبود.

نجار ادامه داد: در بحث زلزله فیروز کوه که در مناطق شرقی هم حس شد مشاهده شد که رفتار مردم نسبت به گذشته بهتر شد. ما تا جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم و امیدواریم با همکاری دست اندر کاران و دولت منتخب و شهر دار بتوانند این مسیر را ادامه دهند تا به نقطه مطلوب برسیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.