مرحله نخست خط انتقال نفت از گوره بوشهر به جاسک بزودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،به نقل از شرکت ملی نفت ایران،رضا دهقان،معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: با توجه به تکمیل طرح راهبردی و ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک، طی روزهای آینده نخستین محموله نفت خام از پایانه جاسک صادر می‌شود و این طرح ملی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

دهقان با بیان اینکه عملیات ارسال و تزریق نفت خام به لوله ها از مبدا گوره در آخرین روزهای اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شد، افزود: این محموله نفت خام اکنون در چندکیلومتری پایانه جاسک قرار گرفته است و به زودی با به پایان رساندن مسیر حدود یک هزار کیلومتری خط لوله و رسیدن به پایانه جاسک و آغاز صادرات، هدف متنوع‌سازی مبادی صادراتی نفت خام کشور محقق می‌شود.

او افزود: در این مرحله  روزانه حدود 350 هزار بشکه نفت امکان صادرات دارد  و با توسعه و ساخت پایانه ها به یک میلیون بشکه در روز می رسد.

بر اساس این گزارش، طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.